Gå til innhold

Dere med astma barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guttungen har astma, og nå har han fått den derre typiske astmahosten, (som han tidligere hadde stort sett om natta før han begynte å bruke medisin). Til tross for flere runder med Ventolie hoster han like mye. Han høres ikke sånn veldig tett ut, men det er jo slitsomt med denne "tørrhosten". Han hoster natt og dag, og begynner nå å bli sliten. Ser jo han er blå under øynene og at han synes hosten er utmattende. Mitt spørsmål er derfor, er det noe å gjøre med denne hosten, eller må den bare gi seg av seg selv? Hva gjør dere andre foreldre dersom ungene deres får det sånn? Trenger litt innspill fra dere som har litt lengre erfaring enn det jeg har med astmaunger..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd akupunktur? Noen akupunktører bruker lysakupunktur. Hvor i landet holder du til. I Oslo vet jeg om flere jeg kan anbefale

Skrevet

Nei, har ikke prøvd akupunktur. Bor i Troms, så det er jo litt ;) langt unna.. Trenger råd nå..

Skrevet

Mulig han trenger å stå fast på en sånn kortisonspray, her i huset bruker begge ungene Flutide spray på babyhaler. Vi bruker den hele den kalde årstiden så har de fri noen mnd i sommertiden :)

Skrevet

Han bruker Flutide spray morgen og kveld, og ventoline ved behov. Men greier ikke å ta knekken på hosten. Han er ikke snørrete eller surklete i brystet, har kun denne "tørrhosten" som er så typisk for astma.What to do? Vente til det går over, eller finnes det noe annet lurt som kan gis? Hadde jo vært fantastisk å kunne sove ei hel natt, både for sønn og mor. Har holdt det gående i tre døgn nå.

Skrevet

Du har helt sikkert akupunktører i ditt område og. Forhør deg litt, ring de forskjellige klinikker og spør om de har erfaring med barn og astma. Det er også mye med kost som kan gjøres, kostveilednig har du fått det noen gang?

Skrevet

Jenta mi bruker en medisin som heter Singulair om kvelden, i tillegg til flutide morgen og kveld. Hun har kjempegod effekt av den. Før hun begynte med Singular var hun veldig slapp, orket lite og hostet, slik som hun gjorde før hun begynte med flutide. Nå er hun i toppform: hopper, løper osv og har fått kjempegod appetitt og fin hudfarge. Bestill legetime og hør om han kan få den! Jenta mi høres heller ikke veldig tett ut, har faktisk aldri hatt et skikkelig astmaanfall, men har hostet til hun spyr i lange perioder og vært så sliten at hun måtte bæres opp trapper osv. Fikk astmadiagnosen på bakgrunn av hosten kombinert med at hun var så sliten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...