Gå til innhold

For tidlig med tilrettelegging?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 16 og jobber i helsevesenet. Spurte sjefen idag om jeg kan begynne å gå til litt lettere pasienter pga jeg blir så kvalm (kaster opp) og uvel når jeg anstrenger meg. Og som sykepleier er arb.dagen, som alle vet, preget av MYE stress og tungt fysisk arbeid. (Var til og med sykemeldt 1 uke for en stund siden pga kvalme/oppkast).

Det svaret jeg fikk var "Hmmmm...det er vel litt for tidlig å begynne å tilrettelegge jobben allerede vel??!"

Kan de si sånt??!:-0 Ble helt paff jeg!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, dette kan hun ikke si. jeg er selv sykepleier, og når jeg var hos min lege på første timen, var jeg uvel og kvalm. Jeg ønsket ikke jobbe nattevakter. Da sa hun at hun ikke ville sykemelde meg fra nattvakter i første omgang, FORDI min sjef har en PLIKT på å tilrettelegge i arbeidet så langt det er mulig!! må da være billigere for henne å tilrettelegge enn å motta en sykemld fra deg pga manglende tilrettelegging??

Skrevet

er da aldri for tidlig for tilrettelegging..

sjøl må eg få en ny plass å jobbe pga at det ikke er egnet plass å jobbe for gravide.. aldri snakk om at det er for tidlig og de startet med jakten på ny plass til meg for noen uker siden før eg bikka 12 uker.. sånn er det bare, de har plikt til å tilrettelegge... må legge til at de enda ikke har funnet ny plass til meg, men samtidig er eg sykemeldt til midten av desember..

Skrevet

Er ikke for tidlig med tilrettelegging nei. Begynte selv med den rundt uke 17-burde gjort det før, men min arb.giver sa det samme som din-så det endte med at jeg heller ble sykemeldt. Har gått endel runder med arbeidsplassen min for å få de til å tilrettelegge.

Jobber som sykepleier og pasient tyngden er slik at valget var tilrettelegging eller sykemelding. Slik jeg fikk det fremlagt i starten fra min sjef, så foretrekker de heller at gravide går over på sykepenger-for da kan de bare ansette noen i vikariat fortest mulig.