Knøttemamma Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 JEg er student på fulltid og det tar jo sin tid. Så er jeg tobarnsmor, det tar også sin tid. Så har jeg jo hus og hjem og ta meg av. Og en mann som jobber masse overtid. Og så har jeg "ei venninne" som er barnløs og bor i ei lita leilighet. Så kommer hun da hit og lemper på meg noe arbeid som jeg må gjøre ferdig for henne for hun har det så travelt. Hun har vært på shopperunde hele dagen og ble så sliten at hun måtte sove 2 timer. Og kommer da dumpende med noe som MÅ være ferdig i kveld. Hun har ikke tid til det for hun skal rydde litt i leighete og så MÅ hun se litt på TV i kveld. Herregud sier nå bare jeg. Her sitter jeg med husarbeid til opp under ørene som jeg må ta. For dagene mine (når ungene er i bhg) går til skole, så må jeg ta meg av unger og hus etterpå. Har liksom jeg så mye bedre tid enn henne?
**Baby**number**two** Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 Da må du jo rett og slett bare si ifra til henne på en bestemt måte at du ikke kan! Forklar for henne at du har 1000 ting mer som skal gjøres en henne. Er jo heller hun som skal hjelpe deg litt iblant synes jeg. Vet det finnes folk som er litt surrete og som ikke tenker etter hva de sier og gjør, men om du sier ifra til henne på en ordentlig måte så forstår hun nok.
blond Skrevet 20. november 2007 #3 Skrevet 20. november 2007 Hennes arbeid er ikke ditt ansvar! Er du ikke interessert i å gjøre det så lar du være, uansett hva grunnen måtte være. Det er realt av deg å gi venninnen din klar tilbakemelding på hvorfor du ikke gjør jobben hennes.
Knøttemamma Skrevet 20. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 20. november 2007 Hun burde vel egetnlig forstå "saker og ting" når hun kommer hit til et hus som står på kant av rot. Vaskemaskin på fullt, tørketrommel på fullt. % kurver med reine klær stående klare somjeg akkurat har begynt å brette på. Og i tillegg så sa jeg til henne tidligere at jeg skulle bruke kvelden på å få hengt opp noen nye gardiner på stua. Det burde vel ikke være nødvending å si noe da?
Tante Blås Squaw Skrevet 20. november 2007 #5 Skrevet 20. november 2007 Kjære Knøttemamma - lær deg å si NEI det er ikke meningen at du skal fikse alt, og det får venninnen din bare finne seg i. *klem*
Knøttemamma Skrevet 20. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 20. november 2007 Men saken er jo at fikk ikke tid til å si nei. Hundroppa bare innom med dette. Leverte med beskjed om at detmåttevære ferdig tili morgen og så dro hun. Jeg sto igjen og måpte. Jeg mener at enhver med antennene ute burde se at jeg ikke hadde tid til dette i dag. Harikke engang hatt tid til å dusja i dag, og der stod hun sminka og dolla fra topp til tå. Og hadde hun fulgt med hadde hun også visst at dette er en jobb jeg hater å gjøre.
krabbetrollet Skrevet 20. november 2007 #7 Skrevet 20. november 2007 Nå vet jeg ikke hva skalgs jobb du må gjøre for henne, men uansett: DETTE ER DA FRYKTELIG DÅRLIG OPPFØRSEL??!! Du skriver: "Hundroppa bare innom med dette. Leverte med beskjed om at detmåttevære ferdig tili morgen og så dro hun." Man gjør da ikke sånt! Du kan med god samvittighet la være å gjøre det. Si at du dessverre ikke fikk tid, men at du kan ha det ferdig om en uke eller to :-)
Knøttemamma Skrevet 20. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 20. november 2007 Det er det jeg og mener. Hun spurte ikke om jeg kunne gjøre det heller. Hun spurte om råd for hvordan det skulle gjøres pr tlf tidligere i dag. Men jeg hadde ikke så mye å stille opp med da. Så kommer hun da med det nå for ei lita stund sia med beskjed at hun måtte ha det ferdig i morgen tidlig og at jeg måtte ringe i kveld når jeg var ferdig med det så hun fikk henta det i kveld. For det var veldig viktig.
hysterika Skrevet 20. november 2007 #9 Skrevet 20. november 2007 Ikke gjør det. Si at du har møtt veggen, og at du må sove. Du har ingen krefter igjen, og hvis hun ikke skjønner det, er hun ingen venninne.
Northernlights Skrevet 20. november 2007 #10 Skrevet 20. november 2007 Nei! gjenta etter meg: N E I! En gang til: N E I Gjenta inntil du skjønner hva det ordet betyr,og bruk det. =o)
~sjiraff~ Skrevet 20. november 2007 #11 Skrevet 20. november 2007 Dette kalles vel ikke en venninne? Ikke gjør det, ring henne i kveld og si at du dessverre ikke har tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå