Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Lillegutt på 5 1/2 mnd liker ikke grøt. Har prøvd hver dag i 3-4 uker nå, men han får i seg minimalt..Har prøvd både maisgrøt og havregrøt uten særlig hell. Kan jeg evt begynne med middagsglass isteden? Han er ellers stort sett fornøyd,men har begynt å våkne for å få mat 2-3 ganger hver natt. Før klarte han seg med 1 gang, så det er tydelig at han trenger mer næring snart..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det viktigste er at de får jernholdig mat, så om du koker en potet og gulerot kan du blande inn litt leverpostei. Du kan også prøve å gi brød med leverpostei/Jernholdig prim. Lillegutt har spist brød siden han var 6 mnd og elsker det!

Skrevet

HS sa til meg at jeg kunne begynne med grøt eller kokt potet/gulerot som introduksjon som fast føde. Det kan du jo mose helt slik at det ikke blir klumpe og tynne ut med mm/mme så kanskje det er enklere å få aksept for det.

Skrevet

Hvis han tar flaske, har du prøvd å lage grøten tynn som velling og gitt på flaske? Vi begynte med det, og det gikk kjempefint. Skje har vært litt uvant, og derfor var det litt vanskelig i starten - men nå går det også kjempefint! Og grøten går ned på høykant! (stort sett hver dag... med unntak!)

Vi har også prøvd med potet og gulrotmos med litt morsmelk, det er derimot ikke suksess hos oss...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...