Anonym bruker Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 Både jeg og sambo har meldt oss ut...Blir barna automatisk medlemmer eller hva skjer? hvor sier man ifra? Jeg er veldig imot å være medlem av statskirken, så jeg vil hvertfall ikke at barnet mitt skal være det.
79`er snart 3barnsmamma Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 Nei, dersom du døper barnet blir det medlem av statskirken....
Anonym bruker Skrevet 20. november 2007 #3 Skrevet 20. november 2007 Hei! Hvis ingen av dere er medlem skal han/hun egentlig ikke bli registrert i registeret. MEN det er dessverre mye feil i det registeret (fordi et eller annet tilsyn nektet kirka å gjøre jobben skikkelig da det ble oppretta) noe vi hele tiden prøver å rydde opp i... Uansett blir ingen "automatisk medlem". Dersom medlemmer ikke døper barna sine blir de stående som "tilhørende", men en annen fargekode, i registeret til de er 18 år. Da blir de strøket hvis de ikke har latt seg døpe. De som er registert som medlemmer og får barn skal i teorien få tilsendt et brev med invitasjon til dåp - får du et sånt brev ta kontakt med avsender og sjekk opp...
Krokodillemor Skrevet 20. november 2007 #4 Skrevet 20. november 2007 Du trenger ikke å si i fra, men sjekk det etter noen år likevel. Det er nemlig sånn at hvis foreldrene er medlem blir barna registrert uten å bli fullt medlem. Noen ganger registrerer de barn av ikke-medlemmer også. Det skjedde med mannen min og han oppdaget det ikke før han var 25 år. Da hadde han vært medlem av HEF i 10 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå