Anonym bruker Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 Må en person som ikke er gravid ta vaksiner når man skal til egypt? Fått litt forskjellige tilbakemeldinger på dette, så lurte jeg på om noen her hadde erfaringer.
jiha Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 vet ikke om du MÅ men hele familien min gjorde det når vi reiste nedover..
dolly29 Skrevet 20. november 2007 #3 Skrevet 20. november 2007 Du må ikke ta vaksine. Og faktisk så vet jeg ikke om du som er gravid bør ta. Jeg ble anbefalt å ta vaksine når jeg reiste (var ikke gravid da) men venninnen min var og der anbefalte de kun drikkevaksinen (for diare)
*Ida og diamanten* Skrevet 20. november 2007 #4 Skrevet 20. november 2007 Har ikke aning, men ring vaksinasjonskontoret i din kommune. De er alltid oppdatert på det. Visst man er gravid er det ikke så lurt å vaksinere seg. Vaksiner er vel levende virus som sprøytes inn i kroppen for du skal bli immun over et tidsrom, mot en spesiell bakterie. visst ikke jeg er helt på på avveie nå da... hehe
Anonym bruker Skrevet 20. november 2007 #5 Skrevet 20. november 2007 Jeg tok ikke noe vaksine når jeg var der.. Falt meg faktisk ikke inn at det kunne være lurt! Gikk fint det..
Gjest Skrevet 21. november 2007 #6 Skrevet 21. november 2007 Hei Vi reiser til egypt om en uke, og hele familien ble vaksinert for en tid tilbake. Helsesøster ville ikke vaksinere meg da jeg var gravid. på vedlegget til vaksinasjonen stod det at det ikke var noen erfaringer med vaksine av gravide, og hun mente vi ikke skulle teste det ut heller. Jeg har første dose fra før, så dette var snakk om revaksineringen. Hun gav meg råd ang hva jeg skulle holde meg unna/være forsiktig med. Ellers sa hun at det var lurt å ta med litt tørket blåbær samt potetmel som behandling om man fikk diare. Vi gravide kan ikke ta de tradisjonelle diaremedisinene så da var det lurt å følge noen kjerringråd. God tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå