vaja Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 jobber i barnehage å der er det noen unger som har fått brannkopper... Er det farlig for fosteret....???
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 Det står ikke noe om det blandt barnesykdommer iallefall, men jeg ville nå ha unngått det så langt som mulig. Noen blir rammet ganske hardt, og må på antibiotikakur for å bli kvitt betennelsen som koppene kan forårsåka. Men dersom du går inn på google.no og søker på brennkopper, så finner du sikkert svar
Anonym bruker Skrevet 20. november 2007 #3 Skrevet 20. november 2007 Det står ingenting i bøkene, men har snakket med en jordmor som hadde hatt fødende med denne sykdommen som kunne fortelle at på sykehuset blir man jo lagt i isolat, og i tillegg hadde hun sett barn som ble født av mødre med denne sykdommen som ikke hadde vært friske når de ble født. Barna hadde faktisk fått hjerneskade som en følge av slike ting, ta kontakt med lege/jordmor for sikkerhets skyld!
to tette Skrevet 20. november 2007 #4 Skrevet 20. november 2007 har lest at det er farlig.. eller at man skal unngå folk med brannkopper
endelig nr2 Skrevet 20. november 2007 #5 Skrevet 20. november 2007 Hei! Jeg jobber også i barnehage. Barn med brennkopper skal da virkelig ikke være i barnehagen før etter de har startet behandling, og da skal sårene være tildekket. Det er kjempe smittsomt! Send dem hjem hvis de ikke har startet behandling, og husk å vaske henda godt. Håndsprit er bra! Lykke til!
januar-baby Skrevet 20. november 2007 #6 Skrevet 20. november 2007 Tror man skal unngå alle barnesykdommer om mankan da de kan ramme oss voksne hardt.....Har man unger selv er det jo vanskelig.....
Brummeline3barnsmor Skrevet 20. november 2007 #7 Skrevet 20. november 2007 Jeg fikk beskjed da jeg ar gravid med nr 1 at brannkopper ikke var farlig for fosteret. Derimot er vannkopper veldig skadelig.
vaja Skrevet 21. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 21. november 2007 takk for alle svarr.... regner med at dette går greit:) så er det bare å håpe at jeg ikke får det... får bare ungå di ungene det gjelder en stund.. hehe
Fruen i huset Skrevet 21. november 2007 #9 Skrevet 21. november 2007 TAKK til Brumeline, nå ble jeg faktisk skikkelig redd her! Har hatt brannkopper i hele sv.skapet jeg (
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå