-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 16. november kl 21.45 kom lille Joakim til verden, 10 dager før termin, helt uventet!=) Hadde baket dobbel posjon rundstykker, rydda huset å gått tur med bikkja torsdags kveld..jeg og sambo satt med hver vår data å surfa på nettet litt da jeg plutselig kjente jeg ble litt våt mella bena, trodde jeg hadde mista kontroll på blæra så gikk på badet og dusjet og stellte meg..surfet videre på bim og la inn et innlegg her om det kansje kunne ha vært vannet... så senere på natta, i 3 tiden ca, skulle jeg gå å legge meg, ploff sa det og jeg var atter en gang våt, men denne gangen VELDIG våt=) Ringte til føden å dem ba meg komme inn til sjekk i 7-8 tiden på morgenen.. Sambo gikk å la seg litt nedpå mens jeg fikk ikke sove å satte meg heller på bim=) i 4 tiden begynte jeg å kjenne noe jeg trodde kansje var rier, ikke så veldig vonde men med 7 minutters mellomrom.. så forsvant di... kl 06.30 klarte jeg ikke å gå bare å trø her hjemme så vi dro på føden! Der målte di hjertelyden på babyen og konstanterte at det var vannet som var gått og at i løpet av dagen ville jeg være mamma=) di sjekka ikke åpningen siden vannet var gått! rierne begynte nå å ta seg godt opp å ble vondere og vondere, lenger og lenger, men jordmor synes ikke at dem var effektive nok.. i 9 tiden fikk jeg melding av mamma, hun lurte på om hun kunne få komme innom bare for å støtte meg litt...ville egentlig ikke ha henne med men sa det var greit at hun kom innom en snartur.. hun kom og sambo ble "avløst" å fikk dra å kjøpe seg noe å spise siden dette tydeligvis skulle ta tid! fikk gå i dusjen, noe jeg syntes hjalp veldig, riene ble mindre vonde og alt føltes mye mere avslapet. men da jeg da kom ut av dusjen tok dem seg sjikkelig opp og ble vondere.. først kl 15.00 ble registreringen startet og dem mente at nå først var riene gode nok til at det skulle få litt framgang! da hadde jeg 6 cm åpning.. var ganske bestemt på forhånd at epidural eller andre former for smertelindring ikke var noe for meg så jeg valgte å takke nei til det.. fikk prøve slike elektroder som festes på magen for å dempe riene, men synes dem var mere ubehagelige enn gode så dem dro fort bort! siden det ikke hadde blitt mye søvn di siste 2 døgnene så ble fødselen veldig slitsom og jeg trodde flere ganger at jeg VIRKELIG ikke skulle klare dette! jordmødrene lo litt av meg innimellom, klarte ikke ligge under riene så jeg ble sittende i senga, strak i ryggen og med beina i kryss, slik yoga stilling nesten, med en lepsyl i hånden som jeg klempte på under hver ri!=) ble så trøtt å sliten at mellom riene så sov jeg, sittende i "yogastillinga"=P fikk meg en sprøyte med morfin for å klare å holde ut men den hjalp bare i et par timer så egentlig var den ikke til så stor nytte..lysgassen fikk jeg klaustrofobi for så den gikk rett i gulvet=P ca kl 20 var åpningen endelig blitt 9-10cm og jeg fikk lov å begynne å presse.. har alltid sett at det het "pressrier" men kan ikke si jeg kjente noen trang for å presse så det ble me at jordmoren ba meg presse og jeg gjorde det på komando.. kl 21.45 var slutten på nesten 2 timer med pressing, og endelig kom lille Joakim ut til oss... 3750 gram og 51 cm, å SÅ lik pappan sin=) Gjett om det var noen som vart gla da=)=)=) sambo hadde aldri trod at en fødsel skulle kunne ta så lang tid så han får nokså utmatta selv=) mamma var sammen med oss under hele fødselen, noe jeg har innsed i ettertid var kjempefint, hun støtta og hjalp kjempemasse til under den verste tiden, og ikke minst avlasta sambo litt=) hadde på følelsen under pressriene at jeg kom til å revne en del, og rett fikk jeg=/ fikk meg et komplisert rift nært klitoris og urinrøret som var MEGAVONDT å få syd, i tilleg til et rift ned mot nr2=/ en lege kom å sydde meg sammen, fikk så mye bedøvelse som det var mulig å få men det hjalp lite på det kompliserte riftet så jeg kjennte hvert et sting som ble tatt, hadde mere smerter da enn under resten av fødselen... sambo sto å så på det hele å begynte å gråte på mine vegne.. men men, noe må man vel ofre for disse vakre skapningene som kommer ut av dette=)=) sambo var så stolt, tok bilder hele tiden, til og med av morkaka for den var så "tøff", hehe=) har litt vondt i stinga nå men dem skal vistnok ha grod fint så det ser ut til at alt skal bli bra igjen! kom hjem i går kveld med lille Joakim, har bare kosa oss, han er verdens nydeligste SELVSAKT, hehe=) Måtte tilbake i dag på sykhuset for å få tatt ultalyd av hoftene hans, i fare for at han måtte bruke pute, men alt viste seg å være fint=) selv om babyen er kommet til vil jeg nok fortsatt være her inne innimellom, vanskelig å venne seg av bim=) Livet har nå fått sin store mening, og dere kan bare glede dere til at det er deres tur!!!!!=) Tusen takk for meg og takk til alle dere supre jenter/damer som er her til hver en tid og støtter opp, deler erfaringer osv, svangerskapet mitt hadde nok ikke blitt det samme uten dere=)
2 nøster Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 Gratulerer med veloverstått fødsel, kos deg masse!
☆ gullverdt <3 Skrevet 20. november 2007 #3 Skrevet 20. november 2007 ååååh så gøy;) gratulerer så mye*en tåre trilte ned mitt kinn* fikk helt frysninger jeg, så gøy:) kos dere mye. kjenner jeg gleder meg nå selv om det er lenge til ennå.
Truseprinsesse Skrevet 20. november 2007 #4 Skrevet 20. november 2007 Gratulerer med lille nydelige Joakim. Kommer til å savne deg her inne. Lykke til videre
Piratsnuppa&Lukas! Skrevet 20. november 2007 #5 Skrevet 20. november 2007 gratulere så masse=) Fødte du på st.nes sykehus?
Labambie Skrevet 20. november 2007 #6 Skrevet 20. november 2007 For en flott historie! Og godt du er såpass positiv selvom du revna.. Ønsker dere masse lykke til videre!
Niem og Patrick Skrevet 20. november 2007 #8 Skrevet 20. november 2007 Nåååh, endelig kom han Nå er det bare 4 uker til det er min tur! hehe.. Lykke til med alt videre:) Klem
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 20. november 2007 #9 Skrevet 20. november 2007 Congrats:-)!!!!!!!!!!!!!
*Vetlis* Skrevet 20. november 2007 #10 Skrevet 20. november 2007 Så flink du har vært -oOOOStorken AirlineOOOo- !!! Gratulerer så mye med lilleguttendin :-) Gleder meg til det er min tur nå! Masse klemmer fra
januarbaby+maibaby Skrevet 20. november 2007 #11 Skrevet 20. november 2007 Gratulerer!! Flott fødselshistorie! Takk for at du ville dele den med oss=)
pandabjørn Skrevet 20. november 2007 #13 Skrevet 20. november 2007 Gratulerer så mye med gutten din i morra forrmiddag så får jeg se jenta mi
mamiladi Skrevet 20. november 2007 #14 Skrevet 20. november 2007 Gratulerer så masse masse masse!!! :-) Synes det er utrolig inspirerende å lese fødselshistorien din.
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 20. november 2007 #17 Skrevet 20. november 2007 Gratulerer så mye!! Super historie Kos deg masse i tiden fremover!!
jiha Skrevet 20. november 2007 #18 Skrevet 20. november 2007 Gratulerer sååå mye med den lille gutten=D Å får et nydelig navn.. kanskje jeg må stjele det;) flott fødsels historie, kjenner tårene presse på grattis=D
enpå3ogenpå1 Skrevet 20. november 2007 #19 Skrevet 20. november 2007 ååååååh gratulerer så masse masse masse med gutten, Storken!! Kjempefin fødselshistorie, sitter og griner jeg nå! Helt enig med at dere har valgt et kjempefint navn Håper det snart er min tur - 3 dager til termin idag. Kos dere masse med den lille
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 20. november 2007 Forfatter #20 Skrevet 20. november 2007 tusen takk jenter=)
Gjest Skrevet 20. november 2007 #22 Skrevet 20. november 2007 Hipp hurraaaaaaaaa! Gratulerer så mye med gutten! Sender deg og familien din en klemmmm ;o)
Trultemora er presseklar!! Skrevet 20. november 2007 #23 Skrevet 20. november 2007 Gratulerer så masse Storken Airline!!!
XXIII.VI.MMVI * XXI.XII.MMVII Skrevet 20. november 2007 #24 Skrevet 20. november 2007 Gratulerer så mye!!!!
♥Tullerusk♥ Skrevet 20. november 2007 #25 Skrevet 20. november 2007 Gratulerer så mye med lille gutten din...=oD
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå