Gå til innhold

Når mulig å bli gravid igjen etter dødfødsel?


Mor til engelen Lucas *4pp*

Anbefalte innlegg

Du skal ikke få dårlig samvittighet for følelsene dine, de er helt normale. Selv var det det første jeg tenkte da vi mistet vår gutt, at jeg ville bli gravid igjen fort. Jeg (skrev innlegget over) er snart 30 uker på vei og har fått all oppfølging som jeg trenger, kun på sykehuset. Har egen jordmor og lege der som følger godt opp. JM som tok imot meg da jeg kom inn m død baby i magen skal og ta imot neste. Jeg spurte om dette, og hun ble veldig glad for spørsmålet :) . Jeg fikk UL uke 8, uke 12, uke 14 osv...nå hver 4.uke. I tillegg så mye jordmorkontroller jeg ønsker. Har vært hver 14. dag, nå er jeg en gang i uka. De sier at de legger opp kontrollene etter mitt behov, og at det er veldig forskjellig hva jentene i denne situasjonen ønsker. Dødsårsak (hvis man finner noen) vil jo bli veldig sentralt i neste graviditet. Jeg skal settes i gang mellom uke 37 og 38, får dato om enda noen uker. Tre uker siden du mistet er jo ikke lenge og du er kanskje midt oppi ditt værste mareritt. Det blir lettere å leve etterhvert! Lykke lykke til med tiden fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

 

Jeg kjenner meg så godt igjen!

Vi mistet vår førstefødte noen dager etter fødsel.

Jeg ble gravid igjen "med en gang" og det føltes fantastisk (men var selvfølgelig også veldig engstelig..)!

Følelsen av å ha båret et barn helt frem til fødsel, men ikke ha det hos seg er utrolig vondt. Det føles jo helt som å være på feil sted i verden..og livet...det eneste man ønsker er å ha et levende barn i armene...og da var eneste mulighet for oss å hoppe i det igjen.

Heldigvis klaffet det og vi fikk vårt andre barn 11 mnd. etter vår første kom til verden.

 

Barn nummer to har aldri fylt tomrommet etter den første (selvfølgelig), men for oss har det vært til stor glede og hjelp i sorgen over tapet av den første. Vi fikk ikke barn for å "glemme" førstemann, men vi fikk barn fordi vi ønsket oss det.. mest av alt i hele verden.. så, som sagt, for oss var det helt nødvendig å prøve med en gang! Fødselslegen vår mente også at det var helt opp til oss når vi ønsket å prøve igjen og satte ingen restriksjoner på tid eller antall menstruasjonsperioder, men nevnte selvfølgelig at det ville være en påkjenning for kroppen å bli gravid igjen så fort.

 

Uansett... jeg ønsker deg lykke til med hva utfallet ditt blir. Veldig trist og høre om tapet ditt! Det gjør så vondt å miste!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...