Gå til innhold

HJELP. Hvor fort smitter omgangsyken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg reiser bort 1uke på fredag og barna skal ikke være med, det var en på den eldstes avdeling som spøy i dag, for nerver jeg, tenk om min gutt blir smitta og jeg ikke for reist. huff...

Eldstemann har forresten aldri hatt omgangsyken, bare vært forskjøla, han blir 4år i januar.

Var også 2 stk på den minste avdelingen som hadde munn,hånd og fot syke, en av de har en storebror på min eldstes avdeling, hvor fort smitter det da tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3-åringen fikk det natt til fredag, jeg fikk det lørdagsmorgen, farmor (som 3 åringen var i nærheten av fredag) lørdagskveld og pappaen natt til søndag.. Så her har det gått i ett...

krysser fingrene for deg

Skrevet

Vær supernøye med hygiene! Vask hender godt etter toalettbesøk. De sier det skal varmt vann og såpe i 40 sekunder for å bli skikkelig ren!

Skrevet

Men hvorfor akkurat etter toalettbesøk? Hvis han har fått i seg viruset så bryter det kanskje ut selvom han vasker seg på henda etter toalett besøk?

Her har vi rutine på å vaske oss på henda når vi har kommet hjem fra barnehagen, men jeg vet jo ikke hvor mye kontakt min gutt hadde med de lekene den andre gutten lekte med.

Synes vi har vært alt for heldig før, har liksom vært i nærkontakt med andre som er syke eller vært syke, dagen etter, men vi har unngått det, jeg bare HÅPER han venter med å bli syk til jeg kommer hjem ;O(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...