Gå til innhold

Hva hadde dere gjort?

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

På vei hjem fra bhg i dag sier snuppa "jeg må si til deg at jeg skal ha med joghurt i barnehagen!"...så sier jeg til henne, "men det er jo ikke lov lenger det", hvor jeg får et trist "alle de andre barna har, jeg vil og ha"...

Jeg skjønner det jo kjempegodt! Hun har alltid hatt med joghurt, men på foreldremøte ble det bestemt og kutte ut det, noe jeg gjorde.

Men så er det de som fortsatt velger og gi med da...

Her om dagen satt ho med en joghurt, og var såååååååå glad da! (noen som ikke hadde merka sin, og hun sa den var hennes).

Og nei, jeg gir ikke ungen joghurt med masse sukker! :o)

Hva hadde dere gjort da? gitt med, eller latt henne sitte der som en av de uten??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det ble bestemt at de ikke skal ha med yoghurt skal vel egentlig ingen ha?

Jeg synes yoghurt-kutt er ganske tåpelig for å være helt ærlig, det er liksom ikke det sukkeret som er verst for barna synes jeg.

Verre med brus og saft osv.

Men samme det. :)

Du kan jo sende med yoghurt naturell eller en av de mild og lett-yoghurtene da.

Skrevet

hæ????????????????? her blir vi oppfordret til å ha med youghurt.

vi kjøper litago og noen ganger får han de små dolomino eller hva de heter. De gir tom min svigerinne som har hatt sukkerhysteri lenge. noen kameler skal og bør svelges..............

de skal det være mest vanlig fruktsukker i, men hva vet jeg om det.

youghurt er sundt året rundt.........

Skrevet

Jeg hadde hørt med de som jobbet der hvor strengt dette håndheves ... dersom de fleste fremdeles har med hadde jeg også sendt med. Så får heller de ihuga motstanderne være de eneste som ikke sender med barna sine (enn så kjipt det er for de barna det gjelder...).

Skrevet

Jeg hadde hørt med de ansatte i barnehagen. Datteren min har med yoghurt hver dag. Sukkerinnholdet aner jeg faktisk ikke.

Skrevet

Kan du ikke spørre i barnehagen hvor mange det egentlig gjelder?

Ungene lærer fort å si "alle andre får....". Ellers synes jeg du burde ta opp saken slik at unger som får med seg ikke tillatte ting ikke får spise det sammen med de andre barna. Hvis foreldrene ikke kan bli enige får dere droppe forbudet.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Som sagt, jeg gir ikke ungen joghurt med masse sukker, hun bruker og få blåbær naturell, uten at det egentlig var poenget ;o)

Jeg spurte den dagen jeg kom, og hun og mange andre satt og spiste joghurt, om det var "lov" lenger, og da sa hun bare "jo, men det er fortsatt noen som har med"...?!?!?!

Da får de bare si som sant er da, og som burde være, at foreldre får gi med joghurt om de vil!

Skrevet

Du får agumentere for at det ikke trenger å være så usunt på neste foreldremøte da vet du. ;)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Skulle gjort det denne gang, men jeg var den eneste som ikke kjente noen av foreldrene (er ny på stedet), så ville ikke gjøre meg upopulær ;)

Skrevet

Hehe. ;)

Det skjønner jeg jo egentlig.

Snakk med de ansatte i barnehagen da, enten bør forbudet gjelde alle, eller så får de droppe det.

Skrevet

Samme yoghurt debatten hadde vi på foreldremøte i bhg. Til og med de ansatte syntes det var drøyt og kutte ut den. Det var da enkelte foreldre som mente den burde kuttes.

En pappa sa noe på møtet som burde aplauderes. Hvorfor kutte ut denne yoghurten pga. sukker når det er så mange andre ting foreldrene burde kutte ut hjemme. Så remset han opp både kjeks, sjokolade, kaker, brus, saft osv. osv..

Det ble ikke yoghurt nekt hos oss.

Synes du skal ta en prat med bhg. og si at det må være endten eller.

Hva med å gi henne biola? Den skal vist være ganske grei

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...