Gå til innhold

Noen som jobber nattevakt og er gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant ut i dag at jeg er gravid og på fredag kom sjefen in og lurte på om jeg ville ha en 50 % stilling som nattevakt!! Visste jo ikke da at jeg er gravid og sa at jeg var intressert i det.

Hvordan er det å jobbe nattevakter når du er gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

trodde de anbefalt å ikke jobbe natt. Jeg jobber skift og fikk fritak fra å jobbe natta.. Kommer nok til å få det neste gang også..

Har hørt at man øker sjansen for 50% abort når man jobber natta.. (leste det i bladet gravid, siste jeg var gravid.. ikke meningen å skremme da, sier bare det jeg har lest..)

Skrevet

Vil ikke anbefale det akkurat. Som hun over her sier, så viser forskning at de som jobber natt har betraktelig større sjanse for spontanabort. Åsså er det veldig tungt å gå natt når en er gravid. De aller fleste blir veldig, veldig trette de første 3-4 månedene, og det gjør det komplett umulig å holde seg våken om natta, snakker av erfaring :-)

Men viss alternativet er å være arbeidsledig eller ha mindre lønn, så hadde jeg jo absolutt takket ja. Arbeidsgiver må jo tilrettelegge for deg, f.eks få deg over på dag aften, men med samme lønnen som natt. Ellers så er nok terskelen for sykemelding noe lavere ved nattarbeid, ikke uten grunn.

Skrevet

Jeg er sykepleier og jobber natt. Går kjempegreit, og har absolutt ingen ønske om å gå over til dag. Flere grunner til at jeg valgte å gå natt.. Det er bla mindre stressende, og slipper å stå opp 6 om morgenen, for da er det natta for meg enda, hehe.. Iallefall når jeg sover.. Det synes jeg er drittungt, og blir kvalm og uvell.. Nei, bedre å dra på jobb til klokken halv ti om kvelden, da slipper man lissom å stå opp sidden man allerede er våken..

Skrevet

Hei hei..

Jeg har jobbet nattevakt frem til uke 24. Begynte å bli litt mer sliten etter uke 22 og slet med og sove ordentlig ut etter nattevakt.Hadde jeg ikke fått problemer med og sove så hadde jeg jobbet fortsatt. Synes det er utrolig deilig å jobbe natt og mye mindre stress.

Skrevet

Spørs hvor langt på vei du er. Hvis du liksom er før ti uker tror jeg jeg hadde sagt ja til jobben, og sett hvordan det gikk. Det er jo en kjensgjerning at gravide ikke burde jobe så mye natt pga. ovenfornevnte grunner. Jeg gjorde det til jeg ble sykemeldt rundt uke 21. Men hvis du hadde hatt lyst på jobben som ikke-gravid, skal du ta den nå og.

Skrevet

Har jo ikke sagt noe til sjefen om at jeg er gravid enda. Kun 5 uker på vei:) Har hatt lyst på den jobben lenge......tror jeg skal prate med henne og få litt fortgang i tingene hehehe...forr hun kan vel ikke trekke tilbudet sitt når hun får vite at jeg er gravid??

Skrevet

Mitt råd; Ikke si at du er gravid, det har jo tross alt ingenting med saken å gjøre! Jeg fikk fast nattevaktsstilling, og testet posetivt uken etterpå. Har vært sm siden... og har fått beskjed om at jeg ikke får jobbe mer natt i sv.s. av legen min. Men; nå får jeg hvertfall penger! Og nå som du er gravid, så trenger du en fast inntekt! Vær litt ego og si ja! Du sier jo selv at du har lyst på stillingen, så hvorfor ikke??=)

Lykke til!!

Skrevet

åååå....tusen takk!!

som sagt har jeg jo lyst på stillingen.skal ikke si noe til sjefen enda!!! men kan jo ikke i all evighet heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...