Gå til innhold

Permisjons spørsmål. Trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg blir gravid igjen nå (har en gutt på snart 4mnd) vil jeg da få 80% av de pengene jeg har nå hvi jeg velger 100% eller vil jeg få det samme som jeg har nå?

Må man ha jobbet 6 av det 10 siste mnd, altså de 6 siste eller kan det være de seks første mnd av de 10?? litt vanskelig og forklare men håper dere skjønner og kan hjelpe meg.

Er litt vanskelig og jobbe i 3mnd for så og bli borte igjen.

Takk for svar:=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spm 1 vet jeg ikke, men tror de tar utg.punkt i den lønna du hadde før du gikk ut i permisjon.

Spm 2. Du kan ha jobbet hvilke som helst av de 10 siste månedene. Det trenger ikke å være 6 mnd sammenhengende, ei heller de 6 siste mnd. Du kan altså ha jobbet 3 mnd. hatt 3 mnd fri, jobbet 3 mnd og så hatt en mnd fri igjen...

Skrevet

så rart, akkurat det har jeg også tenkt på. er i mammapermisjon nå med 3måneder småen og må man ut i 6måneders jobb for så å gå i permisjon??? for å få penger. har sagt opp jobben min jeg

Skrevet

Hvis du blir gravid når du er i permisjon så beregnes de nye fødselspengene ut i fra det du har hatt i trygd (foreldrepenger) de siste 10 mnd, så vidt jeg har skjønt. Om det da blior 100% eller 80% skal jeg ikke uttale meg om, men det kommer vel forsatt an på hvilken permisjonsløsning du velger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...