Gå til innhold

Når innførte dere fast leggetid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når legger dere beibisen på (snart) 2 mnd? Har dere babycall, som dere følger med i tilleggg til å gå inn å sjekke? Her legger vi henne når vi legger oss selv, ofte ikke før 23, men hun har vugge på stua som hun sover i, når hun ikke er på soverommet i senga si. Vil jo helst ha henne nærmest mulig...

Men det er kanskje på tide å innføre fast leggetid nå. Vi har faste rutiner med stell og amming før legging, og hun sover hele natten, utenom ammingene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra ca en mnd, det funket jo ikke med en gang men vi begynte leggingen 18.30 hver dag fordet. etter en mnd sov hun fra kl 21 og fra 3 mnd sov hun fra kl 19, det gjør hun fremdeles:) 4,5 mnd nå

Skrevet

Vi har fast leggetid klokka ti om kvelden for dattera vår (snart 1 mnd) og det fungerer kjempefint:) No sover hun heile natta igjennom med unntak av ammingene:) etter at hun har fått mat, sovner hun i egen seng igjen uten problem:)

Skrevet

Vi begynte med fast leggetid da Leah var 2,5 mnd ca. Vi gjorde som dere med at hun sov i kurven sin i stua til vi/jeg la oss..Men så begynte hun å bli så nysgjerrig å fikk ikke sove i stua, som jo igjen gjorde at vi hadde en overtrett å sur baby. Så jeg prøvde å legge henne klokka 19 og det funket fra første dag:) Nå legger hun seg mellom 18 og 19 hver kveld:) Har soveromsdøra åpen så jeg hører henne, vi har soverom rett ved stua da. Men skal kjøpe en babycall nå, så slipper vi å ha døra åpen:) Går å sjekker henne ofte..Hun er forresten 3,5 mnd nå:)

Skrevet

da hun var 2 mnd startet vi med fast leggetid kl 23, vi samsov da, så jeg måtte legge meg sammen med henne. tok det gradvis tidligere, og da snek jeg meg ut etter hun hadde sovnet. da hun var 4,5 mnd la hun seg kl 21.30 i sin egen seng. da hun var 6 mnd var fast leggetid kl 20. nå er det 19.30 - 20 (10 mnd).

Skrevet

Vi lagde ikke nattrutiner før hun var 5mnd, vi....

Skrevet

Vi har kjørt nattrutiner siden uke 5, starter dusjing og mat klokken 20.00 og da sover hun til 20.30. Vi prøvde fra 19.30, men det passet dårlig med resten av dagen. Vi strammer det nok inn etterhvert. Det er godt å ha litt alene tid på kvelden, selvom mamman er knekjørt klokken 22.00 ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...