bambolina Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 datteren min våkner for mat annenhver time fra hun legger seg....Har begynt med dette de siste ukene. Noen andre med erfaringer? Evt forslag til hvorfor? Hun er straks tre måneder og pleide å våkne 2 ganger om natten for mat.
MathildeC Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 Har ikke svar til deg men slik er det hos oss ogsaa, hun er 4 mnd.. grrrr. Helt utslitt.. Vet ikke om det er oekedogn, for lite mat, tenner eller hva..
bambolina Skrevet 20. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. november 2007 Huff ja det er slitsomt!!! Har jenten din vært sånn lenge?
MathildeC Skrevet 20. november 2007 #4 Skrevet 20. november 2007 Fra foedselen av var det amming hver 3. time, det er foerst etter hun ble 3 mnd at det har vaert perioder hvor det er mye oftere. Naa har det vaert tre netter, haaper ikke det har kommet for aa bli.. Deprimerende naar du bare hoerer om andre som begynner aa sove lengre og lengre perioder..
*Rutletutt* Skrevet 20. november 2007 #5 Skrevet 20. november 2007 Sånn er det her også - er noen netter innimellom at hun sover lengre, men stort sett er det opp annenhver time:o(
SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 20. november 2007 #6 Skrevet 20. november 2007 Uff, her ogsaa! Anna er 4mnd og sov fint inntil for ca 3 uker siden, med foerste vaakning ca 3-4 paa natten. Saa plutselig hadde hun 7 netter paa rad hvor hun vaaknet nesten hver time hele natten gjennom og krevde mat hver gang. Saa hadde vi ca en uke med vanlige netter, inntil "helvete" begynte igjen for 5 dager siden. Jeg tror Anna ikke faar nok melk av meg, og MME nekter hun aa ta (har proevd 3 typer...). I dag nektet hun ogsaa MM fra flaske. I morgen er hun 4mnd og da begynner vi nok med litt tilvenning av groet. Ja, det er tidlig, men jeg synes det er viktigere at jenta blir mett. Hun har gaatt opp kun 350g over de siste 4 ukene. /Ikke mye det gitt. Og det er tydelg at hun er sulten!
agb27 Skrevet 20. november 2007 #7 Skrevet 20. november 2007 Hei! jeg har en datter på 3 mnd som har sliti med å finne søvnen men mest på dagen, da hun begynte å tulle på natten spurte jeg min helsesøster om råd. da fikk jeg beskjed om at jeg ga henne for ofte mat, på den tiden ga jeg henne mat hver 3 time. de skal ikke trenge mat hver annen time når de er i denne alderen så jeg ville ha prøvd å bare gi henne smokken. hvis hun gråter, ta henne opp og pakk henne godt inn i ett teppe og byss henne til hun roer seg og legg henne "bestemt" ned. , ha lite lys og ingen respondering på smil eller prat fra henne,dette kan gi henne forståelsen for at nå er det natta.dette er de rådene jeg fikk. nå spiser snuppa mi hver 4 time for å få til det måtte jeg la henne bli ordentlig sulten og la henne si skikkelig ifra at nå vil jeg ha mat. etter dette har hun sovet såååå mye bedre på dagen 3 til 3 1/2 time samt to halvtimer i løpet av kvelden før vi legger oss i 8 - 9 tiden, og jeg er oppe for det meste bare en gang før vi står opp i 8 tiden. Masse lykke til:)
agb27 Skrevet 20. november 2007 #8 Skrevet 20. november 2007 Hvis du ammer ville jeg også ha pumpet meg for å skjekke om du har nok melk til henne. du kan også prøve å gi henne erstatning slik at hun blir ordentlig mett til kvelden før hun legger seg. det gjorde jeg den siste tiden før jeg mistet melken og det hjalp litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå