oktober74 Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 Hei Har en gutt som snart fyller 8 mnd. Leste litt om denne mnd på babyverden.no og der står følgende: *Barnet imiterer ord, leker 'Klappe søte' og vinker farvel. *Imiterer deg bevisst for å være morsom. *Lærer nye ord/uttrykk når du snakker om det dere gjør og det du føler. *Reagerer på "nei". Dette kjenner ikke jeg meg igjen i - har dere barn som gjør dette allerede nå? Hvordan vet vi at de lærer nye ord/uttrykk når de enda ikke kan kommunisere. Har en glad liten gutt som babler mye, men det går stort sett i høye og lave lyder, samt da da og ba ba... Ikke stort mer enn det. Takk for svar!
Musemor med tre søte små Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 *Barnet imiterer ord, leker 'Klappe søte' og vinker farvel. Prøver å imitere ord. Klapper ikke søte eller vinker farvel *Imiterer deg bevisst for å være morsom. Å ja. Hermer etter våre bevegelser og prøver å få oss til å herme etter ham. *Lærer nye ord/uttrykk når du snakker om det dere gjør og det du føler. Han skjønner flere og flere ord og fraser *Reagerer på "nei". Reagerer ja, men slutte med det han holder på med, ikke bestandig. I tillegg krabber han som et lyn, reiser seg og har 7 tenner. Vet at han skjønner ord og utrykk f.eks. ved at han ser spent på inngangsdøren om jeg sier "pappa kommer snart hjem".
oktober74 Skrevet 20. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. november 2007 Hei¨ Takk for svar! Høres ut som din gutt er veldig langt fremme... Er du veldig aktiv med han og leker masse? Eller er det noe spesielt du gjør for å fremme dette? Vi leker, men han leker også med seg selv.. I tillegg prater jeg mye til han men føler vel ikke at han hermer etter meg, eller prøver å imitere ord. Men det kommer vel? Ikke alle er vel like raskt fremme. Gutten min åler seg langs gulvet - og står ofte i bro (da med magen selvsagt mot gulvet Han har ikke fått tenner enda.
livetimammasmage Skrevet 20. november 2007 #4 Skrevet 20. november 2007 mi er nettopp fylt 8 mnd, vi er veldig aktive med henne da, leker med henne dagen lang Hun har fått 6 tenner og : -krabber, reiser seg opp selv ved bord og sofa -sier hei,bø,mamma og pappa -går når vi holder i hendene hennes -leker borte-titt titt med armene foran ansiktet -hermer etter det vi gjør -høres ut som hun har begynt å synge litt
Anonym bruker Skrevet 20. november 2007 #5 Skrevet 20. november 2007 min gutt er 8 mnd om en uke. han har enda ikke begynt å krype, har gått bakover bare i et par måneder. han har to tenner. han forstår ganske mange ord og fraser, og kan si mamma, pappa, grøt, pupp. hermer etter våre ord, særlig de han hører ofte. har kunnert leke borte-tittei en stund med klut foran fjeset. sender smellkyss i lufta. kan ikke vinke farvel, ikke klappe bake kake søte. hermer ikke etter våre bevegelser bortsett fra smellkyssingen.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 20. november 2007 #6 Skrevet 20. november 2007 Tula mi er 8 mnd i morgen men kan ikke så kjempemye enda, men litt da:-) Har nettopp begynt å åle seg fremover. Ruller masse alle veier Sier mamamamama og papapapapa (hvor mye som er bevisst vet jeg ikke, men hun klager på mamma om det er noe som ikke er helt greit) Kan vinke farvel har 4 tenner Tror hun er rimelig normal i utviklingen sin
apr 07,apr 08 ,Okt 10,prøver Skrevet 20. november 2007 #7 Skrevet 20. november 2007 tulla her kan: si mamma og pappa samt gogo(katten) la-la er noe nytt, aner ikke hvem eller hva:)hihi ellers krabber og ruller og blar selv i bøker(tittebøker) idag reiste hun seg halveis opp over badebalja som lå oppned. klager også på mamma som hun over, hvis noe er galt. vi leser hver dag samt synger og danser. har gjordt det nesten helt fra starten fordi jeg elsker det selv. mulig det er derfor hun er så langt fremme m å si mamma og pappa??? aner ikke men ikke tvil om at hun vet hvem det er nei. hun prøver å vinke men får ikke hånda helt opp... så søt atte. ingen tenner og er 7,5 mnd
apr 07,apr 08 ,Okt 10,prøver Skrevet 20. november 2007 #8 Skrevet 20. november 2007 ps kan også gjeipe og gi smellkyss. og så tror vi hun kjører brumbbbrrrrrruuuuum som hun sier. når vi bader må vi så å si være nakne for det er full plasking. har såvidt beg å sette seg opp selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå