Gå til innhold

HVORFOR vil ikke bhg ha up&go bleier....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at de ville ha vanlige bleier til tross for at vi bruker up&go på vår knott...

Ikke noe problem for min del sånn sett, men jeg vet jo at knotten ikke vil ligge i ro et sekund på stellebordet!

Hun i bhgen sa at når de hadde så mange unger så kunne de ikke bruke up&go, jeg skjønte ikke helt den forklaringen....Så jeg lurer veldig på dette, noen som har en logisk forklaring til meg ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må de ta av alle klærne for å skifte bleie. Bruker man "vanlig" bleie kan de bare dra ned buksa og la sokker, sko og sånt være på.

Skrevet

aha! har ikke tenkt på det sånn.... sokkene kan jo sef være på med up&go også, men sko er litt vanskelig ja!! hehe! Takker for oppklaring! :)

Skrevet

hos oss skrifter de stort sett på stellebord, og av med alt - og det må de jo når de har bæsjebleier - så jeg har begge deler liggende i skuffen. Men i barnehagen ligger han jo musestille på stellebordet, og da er det også enklere å ta på en vanlig bleie.

Skrevet

knerten min ville ikke ligge rolig da han begynte i barnehagen... up &go var beste en periode. selv ikke da ville de ha det, selv om jeg ikke likte at de skulle "sloss" med han når han skulle skiftes på.... han roet seg når han ble litt større igjen.

Dessuten måtte de jo ta av alt uansett når man har en sånn kålorm foran seg..........ha ha!

'Men de fikk det som de ville....

Skrevet

Det er som de over skriver for å slippe å ta av alt av klær ved bleieskift. Det går veldig mye raskere når man har mange og skifte på samtidig. De litt større barne skifter man som regel på stående selv om det er vanlige bleier og at guttungen er sprelsk hjemme betyr ikke at han er like sprelsk i barnehagen;) Det er jo noen i den typiske 1,5års alderen som ikke alltid er superglad i å få på bleie, men jeg vil nå aldri si at jeg har "sloss" med noen noen gang for å få på bleia for det. Det går superraskt for å si det sånn;)

Så bare stol på de ansatte du, det har nok noe for seg for tror det er standard praksis i de fleste barnehager. Er jo en grunn til det, ikke bare for å være vanskelige liksom;)

Hilsen barnehageansatt;)

Skrevet

Sønnen min ville heller ikke ligge på stellebord/stellematte hjemme så han sto når vi skiftet fra han var ca. 10 mnd. Da brukte jeg up & go på dagtid og vanlig bleier på kveldstid.

Begynte i b.hage i midten av aug. og da sa jeg at han kommer til å nekte å ligge. Han protesterte 1. gangen, men det var fordi han visste at jeg var der, men etter det var det ikke noe problem i det hele tatt. Til og med når jeg skiftet på han en gang der, lå han musestille. Har begynt med vanlig bleier hjemme også, men han står fortsatt. Synes ikke det er så vanskelig å feste de nå, man får jo en god teknikk etter hvert, selv om jeg som regel må gå på knæra etter han fordi han ikke klarer å stå i ro...hehe

Gjest renate&nydelige christina
Skrevet

Liker best vanlige bleier vi, så slipper vi og ta av alle klærne hele tiden...

Jeg kommer til å kjøpe lidil bleier til og ha i bhg...de er kjempegode synes vi da.....:-)

Skrevet

når barna har bæsjet tar man jo stortsett av alle klærene.. men tenk når man skal ha f.eks 10 barn med seg ut å man skal skifte bleie på dem før man går ut. da er det MYE lettere å bare dra ned buksen og feste bleien.. enn å kle av dem alt..;)

jeg blir skikkelig irritert når de har up and go.. men helt greit når de f.eks har sovet eller noe

Skrevet

Jeg tar ikke av alle klærne ved bæsj heller jeg.. har jobbet i barnehage mange år tidligere, og ser ikke noe problem i å bytte bleie da også, med buksene rundt anklene.... Jeg bruker sjelden up&go uansett... her er det mannen som bruker de når han skifter... hehe.. han synes det er så mjeklete med tape-bleier :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...