Anonym bruker Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 Det å få barn er virkelig mye tøffere enn jeg hadde trodd. Hadde ikke trodd det skulle være lett, men så vanskelig. Begynner faktisk å tvile på om jeg kommer til å klare dette her. Jeg har en sønn på 3mnd. Han er litt survete på dagen, men det er ingenting mot for det han er på natta. Da kan han hylskrike i flere timer. Samme hva vi gjør. Vi prøver med mat, skifte bleie, bysse han i søvn osv. Man blir jo utslitt av dette. Får jo ikke nok søvn. Pappa'n orker jo nesten ikke å gå på jobb en gang. Får jo maks 4t søvn jo. Hvis ikke dette forandrer seg snart så vet jeg ikke om jeg takler det lenger. Føler jeg trenger hjelp, men aner ikke hva jeg skal gjøre. Noen som har noen råd til en utslitt mor?
Anonym bruker Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 Må få med at dette har skjedd hver dag i ca 1mnd nå. han skriker fra vi legger oss til halv tre-tre hver natt
Fia tobarnsmor Skrevet 20. november 2007 #3 Skrevet 20. november 2007 Det høres ut som han har kolikk? Hvis det er det, kan du jo trøste deg med at det går snart over nå som han er 3 mnd. Men du har vel vært på helsestasjonen på kontroller? De kan hjelpe deg med råd angående dette! Og ja- det er kjempeslitsomt! Men de BLIR større, og lettere å ha med å gjøre! Dere holder ut! Og pappa får legge seg på et annet rom innimellom slik at han får sove!
Gjest Skrevet 20. november 2007 #4 Skrevet 20. november 2007 Dette høres ut som kolikk. Søk råd på helsestasjon. Mange har også god effekt av fysioterapi/kiropraktor. Hvis du ammer, så gå gjenneom kostholdet ditt. Kan han reagere på noe, som f.eks. melkeprodukter, kål, løk, koffein, kullsyre el.? God bedring:-)
Gjest Ut på tur Skrevet 20. november 2007 #5 Skrevet 20. november 2007 Mens dere venter på bedring så pass på gutten hver for dere. Den ene passer mens den andre sover
Anonym bruker Skrevet 20. november 2007 #6 Skrevet 20. november 2007 Babyakupunktur. Kiropraktor. Lykke til!
meg & mine små Skrevet 20. november 2007 #7 Skrevet 20. november 2007 Som flere her har nevnt bør du ta kontakt med helsestasjonen. Fra der kan du få videre henvisning til kiropraktor eller andre løsninger. Ellers så tenkte jeg at jeg kunne nevne at dere burde skaffe dere en "fri helg" hvis det er mulig. Spørr tanter, besteforeldre eller gode venner om de kan ta gutten en natt eller to slik at dere får såvet ut. Veldig viktig å huske på seg selv midt oppi det hele. Dere kan jo ha gullgutten hjemme på dagtid den helgen og bare levere han på kvelden for å få litt sårt trengt søvn, har selv gjort det og anbefaler det på det sterkeste til alle småbarnsforeldre. Lykke til!!!
Anonym bruker Skrevet 21. november 2007 #8 Skrevet 21. november 2007 Takk for svar. Har vært inne på tanken at det kunne være kolikk men slo den fra meg siden han ble slik for ca 1mnd siden. Tok det opp med helsesøter i dag, men følte meg ganske avist. Forklarte situasjonen, og fortalte at jeg orket å ha det slik mer. Men fikk bare til svar at det var vanlig med litt urolige perioder. Litt urolig? Er vel bare urolig når man hylskriker i flere timer og ingenting hjelper. Hu tilbydde seg og kontakte noe sånn familie greier da, som vet mye om leggerutiner og alt sånn.. Men føler at det ikke vil hjelpe i denne situasjonen. Men takket uansett ja. Alt skal prøves. HI
Grorüd.. Skrevet 21. november 2007 #9 Skrevet 21. november 2007 Ammer du eller gir du mme? Hvis du gir mme kan det hende han har vondt i magen pga. merket du gir han.. Men det kan vel være kolikk fordet om det begynte for 1 mnd siden, kan det ikke??
Anonym bruker Skrevet 21. november 2007 #10 Skrevet 21. november 2007 Han får bare mm, han er født 1 1/2 mnd for tidlig så har hørt at de henger litt etter. Så hvis det er kolikk så kan det være derfor han ikke har fått det før. Leste på ei sånn side istad at man skal beregne barnets alder når det gjelder kolikk etter når de egentlig skulle bli født, dvs at han egentlig er 7 uker nå, og når dette begynte for ca 1mnd siden så ville han jo egentlig være 3uker. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå