Gå til innhold

føler meg ikke hjemme her lengre!

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå har jeg passert uke 24 og ser at nå kjem folk fra 1 trimester som har termin i juni! det er jo 3 måneder senere enn meg det. er 5 uker siden jeg var på den ordinære ultralyden og magen er på plass. føler meg ikke hjemme her lengre når jeg ser alle spørsmålene om når magen kjem og hvilket kjønn på ultralyd, når kjem sparkene osv...

kunne det ikke finnes ett steg til før vi må inn i verden om fødsler. jeg har jo fortsatt igjen 4 uker her!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig, andre som har sagt her før at det skulle vært noe midt i mellom 2 og 3 trimester. Noe sant som 2,5 trimester... Hehe :)

Jeg har og endel uker siden ord ul, kjenner liv og spark daglig- men likevel for tidlig for amming og slimpropp på 3 trimester...

Skrevet

Jeg tror jeg skjønner hva du mener..... Føler det litt slik jeg også. Ikke ment som kritikk til noen som helst!!! De spørsmålene som kommer fra de som nettopp er kommet inn her, er like viktige som de som vi i uke 24 har! Men vi er liksom kommet langt forbi det stadiet i graviditeten.... Det er jo ganske stor forskjell på de som nettopp har passert 3 mnd, og de som nå sitter med stor mage i uke 24-28. En føler stor forskjell på kroppen, og tenker på helt andre ting. Når de til tider er mange innlegg som en føler ikke....hva skal jeg si....på en måte treffer en i det hele, så blir en sittende å rulle nedover og nedover på siden for å prøve å finne noen som er omtrent på samme sted i graviditeten, og som tenker på de samme tingene. Kanskje det hadde vært en ide for redaksjonen å dele 2.trimester opp i 2? Kan godt tenke meg at de som er i 3.trimester kanskje føler det på samme måte, at det skulle vært delt opp i 2. Vet i alle fall selv fra mine 2 andre svangerskap at det føltes som et hav av forskjell å være 29 uker, og 38 uker.... Tankene er så annnerledes.

Selvfølgelig har vi stor nytte av hverandres svar og spørsmål. De som nettopp er kommet inn på 2.trimester har gjerne mye å spørre om som de på slutten av 2.trimester kan hjelpe til med, men da kunne en jo "besøke" sida til de som lå i andre halvdel av 2.trimester og spørre der, akkurat som jeg av og til er inne på 3.trimester for å høre med de som er der om ulike ting og tang.....

En tanke i alle fall. Kanskje en kan høre med redaksjonen?

Skrevet

Hva med terminklubben da? Der inne er det jo mer tilpasset hver enkelt etter hvor langt man er på vei. Men kanskje ikke like mye "fart"?

Kanskje dere er inne i en roligere periode hvor det faktisk ikke er så mye å diskutere her på forumet? Eller?

Skrevet

Jeg er litt enig, det skulle vært et trimester til... det 2trimesteret er jo det lengste.

Men det er ikke lenge til du skla over på 3dje da :)

Jeg er i min 27uke, og føler meg ikke helt klar til å gå over til 3dje jeg da... er mye snakk om fødsel og sånnt der.. og det føler jeg blir for fjernt enda, det er jo liksom 3mndr til da.

Skrevet

Og hva skal vi som nettopp ha kommet hit føle da da? Jeg er ganske ny her inne og alle andre er såå mye lenger enn meg. Men når det heter 2. trimester så må det være rom for alle sammen vel! Er det ikke bare å la vær å lese innleggene fra oss som er helt ferske og som ikke har snøring på hva vi går til? På samme måte som jeg ikke har behov ennå for å lese innlegg om problemstillinger som kommer først om 3 måneder?

Må ærlig innrømme at jeg ble litt skuffet over den her... Det gjorde faktisk lille hormonelle meg til å ikke føle meg hjemme her heller...

Prøv å husk tilbake til da dere var helt nye her også! Skjønner at det er frustrerende da... men det må da være rom for oss alle...

Skrevet

Det er selvfølgelig rom for alle, og tror helt sikkert ikke hovedinnlegger mente det slik. Jeg er også som henne, 24 uker på vei, og skjønner godt hva hun mener uten at dine spørsmål og tanker er mindre viktige av den grunn.

Lykke til i 2. trimester! :-)

Skrevet

Var redd for at HI skulle få dere nye til å føle dere slik, men det er nok ikke slik hun mener det..... Dere må absolutt ikke føle dere mindre hjemme her likevel, for det er nå likedan koselig for dere å komme over i et nytt trimester! Samtidig føles det sikkert som om det er ganske stor forskjell på deg og de som er inne på 1.trimester også? Dette har ikke noe med at noen hører mer hjemme her enn andre. Dette har med redaksjonen sin måte å legge opp forumene på, og forskjellene på oss som er i de ulike stadiene i graviditeten :-) Men det kan jo også være en tanke for oss som begynner å føle det slik å begynne å gå over i terminklubbene i stedet.....? Det er ikke sikkert det er så mange som har lagt merke til at det finnes terminklubber her inne. Det som er "aberet" hvis en kan kalle det det, er at en her får kjappere svar enn på terminklubben. Så mitt tips må vel her i denne sammenheng være: så lenge sidene her er som de er, så kan det være lurt å bruke terminklubbene for de som er begynt å føle seg litt lite hjemme her i 2.trimester. Kanskje vi kan lage en egen chatteside inne på chatten som heter 24-28 uker? Bare et forslag.

Skrevet

He he :-) skjønner deg litt men noe av det jeg personlig synes er kjekt etterhvert som jeg blir mer "erfaren", er at jeg faktisk kan fortelle om mine egne erfaringer til de nye som kommer inn. Ved siden av at det er et sosialt forum skal det jo også være et forum for de med spørsmål om trimesteret sitt.

Ellers har vi jo terminklubben. Den er jo fin den også!

Skrevet

absolutt ikke ment stygt fordi som akkuart har kommet seg inn hit, men ser heldigvis at noen ser hva jeg mener, mens andre klarer å snu det negativt! jeg var en gang ny her jeg også, men syntes det ikke var særlig interessant og lese om det de laaangt over uke 20 var. alt de snakket om var så fjernt liksom og lenge til for meg. derfor syntes jeg det hadde vært mye bedre med en siden for de mellom24 og 30 uke.

jeg kjem til å føle meg utenfor igjen når jeg kommer meg over til 3 trimester, det vet jeg, akkurat slik jeg følte det når jeg kom inn hit i uke 12. men for meg er liksom ikke historier om når man kjenner di første sparkene eller når magen kommer, eller når man skal på ultralyd spennende lengre. jeg leter meg igjennom siden for å finne noe som passer ukene mine men syntes de fleste innleggene handler om spark, ultralyd, kinesisk fødselkart eller det klassiske: når kommer magen???? ikke ment negativt for noen:) jeg føler jeg har vært inne her en evvvighet!når dere som er i uke 12-14 kjem til uke 22-24 så vil dere føle akkurat det samme, å ikke føle dere helt hjemme her lengre.

Skrevet

Uffameg :-) jeg håper det ikke var meg som provoserte deg, for jeg skjønner hva du mener..

Skrevet

Hei!

Skjønner også hva du mener, men føler det ikke er vanskeligere enn å ikke åpne innlegg som handler om ting man ikke er interessert i. Svangerskapet ER jo delt inn i tre trimester, og etter norsk inndeling er 2. trimester lenger enn de to andre, så da blir det jo laaangt og man har mange ulike interesser og tanker gjennom disse ukene.

Ellers helt enig i at man burde bruke terminklubben mer. Der er man ihvertfall omtrent på samme tid.

Skrevet

Men som jeg prøvde å skrive et innlegg om, :) så begynner tredje trimester i uke 26 ifølge bøkene.....

Skrevet

ja det har jeg sett også. og at 2 trimester begynner i uke 13 eller noe...

Skrevet

Hei!

Jeg er helt enig med HI her. Tror nok både 1. 2. og 3. trimester skulle vært delt opp ti 2. Er personlig på "snik-besøk" fra 1.trimester. Er 10+5 og ganske "lei" (missforstå meg rett) spørsmål om når man kan teste og hvordan fortelle det til sambo. Men likevel er jeg jo ikke over på den "trygge" siden i 2.trim. heller, så jeg kan jo ikke komme inn hit og blomstre ;-) Kanskje vi kunne starte en tråd og "stemt" litt? En med for og en med mot, så ser vi jo hva folk ønsker også sende tips til moderator?

Skrevet

Må jo også sies at trimesterinndelingen her er litt rar da. Jeg tenkte i hvert fall at det naturlige når man deler opp svangerskapet i tre trimestre er at de er omtrent like lange, men 1. trimester er 12 uker (og befruktningen skjer jo ikke før to uker uti), 3. trimester er ca 13 uker (kan jo sies å avhenge litt av når man føder da) og 2. trimester er på hele 15 uker. Så det er jo det lengste trimesteret slik de regner her inne. (Hvis jeg har regnet riktig sånn i full fart da :-)

Skrevet

Hei dere!

Hilser på fra 3.trim... Der er det i alle fall kjedelig å være...

Kun snakk om slimpropp, hvem som har født, smertelindring osv.

Kjeder meg en smule der inne ja..

Det var mye bedre her inne på 2.trim :o)

Skrevet

hva skal man si.. de fleste var vel sånn selv når de kom inn da alle de på 3 trim. klagde over oss:P sånn går det.og som noen sa over her.. unngå topic med ting som ikke interesserer:) kjempe enkelt assa:)

Skrevet

Signerer til HI

Skrevet

Herregud da!!! Eier du ikke fantasi??? Hvis du mistrives så sinnsykt her inne så kan du vel for pokker bare gå inn på 3.-trimester å delta i diskusjonene der?? Men de har kanskje kommet for langt av gårde, og snakker ned om sånne som deg som ligger 3 måneder bak dem i forhold til termindato.... dakar dej da...

hjertelig hilsen hissigproppen!

Skrevet

Hehe.. Sorry.. Men, jeg ser poenget ditt samtidig som jeg bare kan si at det desverre er slik som med alt annet.. Det bare er sånn at svangerskapet er delt inn i 3 trimestre.

Selv er jeg av de nye og syns da selvfølgelig at mange av innleggene er kjempespennende.. Men det finnes også innlegg som er langt forbi mitt stadie hittill.. Men så kommer jeg etter og de samme spørsmålene blir spurt. Sånn er det jo bare. Som flere sa i denne tråden er det det samme i 1 og i 3 tri at ting gjenntas og man vokser fra det. MEN HVA MED Å HELLER BRUKE SIKKERHETEN OG ERFARINGEN MAN HAR OG DELE DEN MED ANDRE SOM IKKE ER LIKE LANGT OG IKKE VET?

Man kan jo spørre egne spørsmål dersom man er i uke 24 og har et mer avansert spm? Tror lissom tanken med hele forumet er at man skal ha nytte av og støtte av hverandre. Blir det for ille så kan man jo holde seg i terminklubben eller bare la vær å gå inn her for å føle seg så "uttafor"? Selv var jeg sjeldent innom 1 tri de siste ukene før jeg hoppet hit rett og slett fordi jeg hadde svar på de spm og hadde ikke så mye nytt eller kontruktivt å komme med;)

Nei, spør du meg er vi alle gravide og det er snakk om 15 uker ikke 40.. ;) Og dette problemet hører jo hjemme hver gang man er i en overgansfase. Omtrent som på barneskolen da man rykket opp et klassetrinn.. de som hoppet trinnet over var alltid større og kunne feks alt regne med x og y, vi var alltid et år yngre selvom vi startet på samme trinn..

Men klart, send en mail til Bim og hør om det mellom trimester da vel? men det er kanskje litt smør på flesk? Det er tross alt vi her inne som former forumene..

Hilsen hormonelle

Skrevet

Jeg er bare i uke 13, men skjønner godt hva du mener. Vi har jo terminklubbene da:) Der er jo alle i samme måned. Litt lite aktvitet der da,. Går jo an å anbefale på skarvleside at de med termin i f.eks mars kan skrive litt oftere der:)

Skrevet

ja du sier noe der hissigproppen! men jeg skrev vel det i det første innlegget tror jeg, at jeg syntes det var litt tidlig å gå inn på 3 trimester for jeg er ikke helt klar for fødsler enda:) det eneste jeg mente var jo at jeg syntes jeg ikke passet inn her lengre, men ville heller snakke med de som var mellom 24 uke og 30 uke. det hadde passet litt bedre.

men det er slik man hisser seg opp for når man ikke klarer å lese og skjønne hva andre mener:)

Skrevet

Skriv deres egne innlegg da, sutrekopper!!!

Eller forventer dere et eget forum akkurat for DERES uke av svangerskapet, der andre legger inn masse interessante innlegg til dere? Hvis dere ikke har verre ting å bekymre dere over, så har dere det vel i grunnen ganske greit. eller?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...