Gå til innhold

Bytte seng..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når skal dere bytte fra sprinkelseng til "gå ut av selv seng" ?

Når tror dere det er lurt?

Si alt dere mener om å bytte seng.

Hvordan gjør vi det? Setter vi inn sengen på rommet sammen med sprinkelsengen? Eller skifter vi plutselig seng? Noen forslag?

sønnen min er 16mnd, men tenkte ikke bytte enda, bare prøver å planlegge litt.

Håper på svar fra mange :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal dere ha sprinkelseng livet ut eller?? :)

Skrevet

Hei. Vi skal kjøpe vanlig seng til gutten i julegave. Han er snart 19 mnd. nå, men tror ikke jeg kommer til å bytte rundt juletider. Kommer til å la den nye senga stå inne på rommet hans en stund før vi bytter.

Jeg tenker at det er greit å ha en ny seng klar, i tilfelle han plutselig begynner å klatre ut av sprinkelsenga.

Skrevet

når eldstemann her var to år fikk han seg ny seng, den satt vi innpå rommet samen med grindsengen ett par uker sånn at han ble tilvendt . .

en dag pakket eg vekk grindsengen og det gikk veldig bra . . . han reagerte ikkje på det og sov veldig godt likevel :)

tenker at yngste her også skal bytte når hun er 2 år . .

Skrevet

Flere forslag ?

Kan vi venne han på sengen med at den står på stua isteden for rommet hans? Eller blir det dumt?

Jeg vil høre alt dere har å si om å bytte seng :)

Skrevet

Hei!

Min sønn fyllte 2 år i September og vi har ikke byttet seng til han ennå. Han turner seg flott og elegant ut av sprinkelsenga på egenhånd og det skal han få lov til fram til sommeren ihvertfall. Om han ikke plutselig vokser masse...og det hender seg jo :))) Da kjøper vi ny tvert.

Han ligger stort sett i alle retninger så jeg føler stor trygghet ved at han får bruke den han har en stund til. Forstår ikke helt hvorfor man bør/må bytte seng selv om de klarer å klatre ut. Senga velter absolutt ikke...om man ikke har en bælfeit unge muligens.....men jeg klarer ikke å velte den ihvertfall. Var inne å testet nå bare for å sjekke om det kunne være farlig :))) Så min pekepinn er størrelsen på barnet og ikke hva han klarer.

Husk å ha en madrass eller liknende på gulvet slik at de ikke slår seg når de triller ut. Den gamle madrassen fra sprinkelsenga er genial til dette bruket. - sier naboen.

Skrevet

Vi har kjøpt juniorseng til snuppa i julegave. Men hun har begynt å bruke den allerede.

Vi bestemte oss for å bytte fordi hun klatret sånn ut av sprinkelsengen og slo seg.

Overgangen til større seng har gått kjempefint. Sprinkelsengen står fremdeles inne hos henne, men tror jeg kunne tatt den vekk med en gang uten att hun hadde brydd seg. Var voldsomt stas med stor jente seng.

Må inn en gang eller to om kvelden og putte henne i seng igjen eller tømme den for leker.. men syntes ikke det er så ille. Hun sover innen 30 min.

Hun er 21 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...