Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg ang syklusen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist mensen første dag hadde jeg 22 oktober. Ordentlig mens etter p-pille slutt. Nå er mensen på vei altså på dag 29. Altså kom litt blod på papiret da jeg tørket meg. Skal jeg regne ut første dag mens i dag da? Og at jeg får en syklus på 29 dager? Eller skal jeg gå ut i fra i morgen og syklus på 30 dager? Litt forvirrende kanskje dette. Jeg har alltid hatt stabil syklus på 28-29 dager stort sett da jeg ikke har brukt noe prevansjon før. Har hendt at den har vært forsinket mer, men det er sjeldent.

Vil det si at jeg kan regne med ca EL på dag 15 jeg nå da eller?

PS...Jeg har nå begynt med WILD YAM kapsler og skal begynne å ta hostesaft denne pp her.

Håper noen kan hjelpe meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ifølge Clearblue skal syklusen regnes fra dag 1 (den dagen du har den første ordentlige blødningen) til og med dagen før neste menstruasjon.

Skrevet

Jeg kommer nok ikke til å blø sånn ordentlig før i kveld eller i morgen. Men siden at det kom litt blod på papiret nå og den er på vei, skal jeg ikke da regne ut første mens dag i dag da?

Skrevet

Sånn jeg forstår det skal man regne fra det starter skikkelig, ikke ta med dager man spotter litt etc.

Skrevet

Har også forstått det slik Leonora sier. Starter på dag 1 den dagen mensen kommer for fullt.

Skrevet

Gjennomsnittlig sier man at el kommer 14 dager før tr, men det kan variere fra kvinne til kvinne fra 10 til 16 dager (normalt), derfor er det vanskelig å si for sikkert om du vil ha el på dag 15. Det beste er å følge med på tegn, som el-slim, el-smerter (men disse kan komme både før og etter el, så der må man bli kjent med egen kropp) osv. Mange finner det nyttig å ta temperaturen hver morgen, da denne vil stige dagen etter el, og kunne angi el nøyaktig (vel og merke i etterkant), mens andre tester med el-tester, eller eventuelt begge deler. Noen synes dette blir vel mye stress, og foretrekker å ha sex regelmessig til man regner med å ha passert el (men selvfølgelig, ingen hinder for å fortsette..). Håper dette var litt oppklarende. Ønsker deg lykke til!:)

Skrevet

Tusen takk for svar jenter.

Det som er dumt er at jeg og min kjære kan bare ha sex i helger. Så ikke nå til helga, men neste helg igjen får vi ha mye sex og håpe svømmerene hans er levedyktige flere dager, for jeg har da mest sannsynelig EL midt i uka jeg da om 2 uker. Sist pp merket jeg ikke noe til EL slim. Men nå har jeg begynt på WILD YAM kapsler og skal ta hostesaft denne pp her. Skal jeg starte med hostesafta når mensen er slutt da eller? Søren at typen min er bortreist i uka og vi kan bare ha sex i helger, for det vil jo minke sjansen.

Skrevet

Jeg regner med at jeg kommer til å bruke lang tid på å bli gravid jeg nå da siden jeg får EL i uka og kanskje helt i slutten av uka og vi kan bare ha sex i helger. IKM hos meg nå blir den 18-19 desember. Usj, da har jeg mensen på julaften:=( Jaja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...