Gå til innhold

Spytter 2-åringen deres ut tannkremen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på hvordan andre har det, her går den rett i systemet, gitt! Men selvsagt bitteliten mengde

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spytter ut? Vi får ikke tannkosten inn i munnen en gang.

Skrevet

Når jeg pusser tennene mine samtidig som 2-åringen pusser tennene sine, så spytter han når jeg gjør det. Men før det så har jeg pusset tennene hans også - og da er det ingen spytting.

Skrevet

Kan ikke kalle det spytting men mer brrffrtfft :))) Så jeg vil nok påstå at tannkremen går rett i magen og lillegutt her elsker tannkrem og skal gjerne suge den av før vi har pusset. Dette er ikke farlig i så små mengder. Fyllte 2 i September.

Føler meg veldig heldig siden han sitter som ett lys og gaper til jeg er ferdig.

Blir det nevnt pusse og sukkertøy(fluortablett) er det rett på badet klar for kveldsstell og om morgenen står han og tripper klar til puss. (skryt ferdig). :))

Uansett, det skal ganske STORE mengder til for at tannkrem laget for barn skal være *farlig*, men ett minimum er å foretrekke.

Til deg som har problemer med å få inn tannbørsten i det hele tatt. Hvordan får du pussert tennene hans/hennes? Jeg regner med at han/hun får fluor nå siden han/hun er gammel nok?

Tannstell er uhyre viktig så jeg håper du har funnet eller finner en løsning på dette snarlig. Har du ikke begynt med fluor så prøv å *kjøpe* han litt. Mamma pusse så får du sukkertøy=fluor -dealen.

(Mange vil nok tro jeg er riv ruskende gal og kjøper barnet mitt, men sånne dømmende hurper finnes overalt så det overser vi glatt.)

Pusse litt er bedre enn ikke pusse idet hele tatt!! Guttungen koser seg glugg ihjel i en liten evighet med å suge den opp.

Men spytte? nah, det trengs trening :)) Jeg selv er en megadårlig spytter enda jeg har vokst opp med to brødre..såvidt jeg ikke sikler ned hele meg selv :))

Skrevet

Hei, det er jeg som ikke får inn tannkosten.

Vi pusser jo så godt vi kan, men det blir med mer eller mindre tvang.

Når jeg skal pusse tennene hennes uten hjelp fra far blir det helst lite pussing, for det er så vanskelig for meg alene. Hun får fluortablett om kvelden.

I dag kjøpte jeg en ny og mindre tannbørste, det er verdt et forsøk. Det kan være hun syns den hun har er for stor (Dr. Barmann, sånn som pusser 3 kanter på én gang).

Skrevet

Du kan også få tak i sånn du putter på fingeren. Apoteket har slikt. Da føler man også munnen litt bedre. Jeg har vært litt uheldig og trodd munnen var litt større enn den var da jeg først prøvde tannbørste...hehe...ugg liksom :)

Nå bruker vi den barnetannbørsten fra 3-5 år som alle dagligvare butikker har. Liten myk tupp med *rangle*. Det der ordner seg skal du se :) Bare ikke mist motet....og for all del: hold tilbake på saft og brus så blir det nok flott tanngard og dollarglis på henne også :))

Skrevet

Mi spytter når jeg sier hun skal spytte :) da flirer jeg hver gang..hehe. Lille jenta som prøver å spytte..tihi. Hun blir to i desember.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...