Gå til innhold

Dere som fullammer baby på 4-5 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sover de godt om natten? Jenta vår har egentlig alltid sovet godt om natten, gjør det forsåvidt nå også, men våkner oftere og krever mat. Mens hun før kunne sove fra vi la henne i halv åtte tiden til kl 4-5 på morningne, våkner hun nå kl 12-1 og så igjen i 4 tiden. Det er ingen tvil om at hun får i seg nok mat, har prøvd å roe henne på andre måter når hun våkner, men det er bare pupp som hjelper. Flere som har det sånn. Tenker jo at det er fordi hun har behov for mer mat, men hadde tenkt å vente med grøt i en måned til... Erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da babyen min var mellom 3 og 6 mnd sov hun hele natten uten mat, og ble fullammet. La seg litt seinere enn din da, kanskje i 21-tiden, men sov til alt fra 6-8 om morgenen, litt varierende. Fra 6 mnd begynte hun å våkne flere ganger både om natten og kvelden og hun har fått pupp om natten helt frem til nå nylig (1 år) fordi hun har spist lite fast føde (vil ikke ha noen ting). Har sluttet med nattpupp nå i håp om at hun vil spise mer om dagen.

Skrevet

Har en sønn som var akkurat sånn jeg også, begynte først med velling (litt grøtpulver blandet i melken som jeg hadde pumpet på flaske) på kvelden for en ukes tid siden for å se om han sov lenger på natta etter jeg fikk tips fra ei i barselgruppen, det hadde hjulpet for henne, jenta hennes sov frem til fire på natten og hoppet over måltidet kl 1...! gutten min er forøvrig 4 mnd nå... Det hjalp ikke stort for oss, så vi fortsatte med vellingen på kvelden i tilleg til at han har fått smaksprøver på grøt på dagen, dette gjorde forskjellen, nå sover han også til fire og igår sov han faktisk helt til kl 6! Er nok en fare for at du ikke får endret dette med annet enn grøt men kan jo hende andre har andre erfaringer, detter er ihverfall min... Går jo an å bare prøve tynn velling i begynnelsen uten å begynne med grøt... Metter jo litt mer enn bare mm...

Skrevet

Jenta mi er 5mnd og jeg fullammer. Hun har sovet i fra 19-07 lenge uten pupp, men nå våkner hun imellom runt 02 og så en gang ved 06. Dette skjer ikke hver natt, men jeg går ut i fra at det er økedøgn, når dette skjer. I natt sov hun f.eks fra 18.30 til 07.00 uten mat:)

Skrevet

Takk jenter:-) Tenkte jeg skulle prøve å gi henne mat litt mer regelmessig om dagen, å se om hun da spiser seg "mer mett" om kvelden. Begynner uansett med grøt om en måneds tid tenker jeg. Takk for tips

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...