Anonym bruker Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 Har satt inn hormonspiral (april) og enda småblør jeg en del. Legen min mener at det kanskje er syklusen min som er på utur på grunn av at spiralen ikke er sterknok. Noen andre som har erfaringer med dette? Legen mente jeg kanskje burde bytte til kobberspiral, hmmm.... Selv ønsker jeg egentlig å holde ut, se an om det kanskje stopper opp.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2007 #3 Skrevet 20. november 2007 Jeg prøvde kobberspiral, men det var ikke noe for meg. Blødde uten stans i nesten tre måneder. Jeg tok den ut, og vi har brukt kondom siden. Jeg liker heller ikke tanken på at noe skal være der "inne" hele tiden heller....
mammut Skrevet 20. november 2007 #4 Skrevet 20. november 2007 Jeg har hatt både hormon- og kobberspiral, og er definitivt mest fornøyd med kobberspiralen. Med hormonspiralen gikk jeg og småblødde i ett kjør, mens med kobberspiralen fungerer det som normalt. Deilig å slippe hormonpåvirkning også!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2007 #5 Skrevet 20. november 2007 Jeg har bare erfaring med hormonspiralen, og den tålte jeg ikke. Måtte ta den ut etter 1 år med konstante blødninger...
Rikku Skrevet 21. november 2007 #6 Skrevet 21. november 2007 Jeg har hatt hormonspiral i 2 år og blør ingenting. Mensen er totalt borte.....herlig
Anonym bruker Skrevet 23. november 2007 #7 Skrevet 23. november 2007 hei har bare hatt litt over 6 mnd erfaring med hormonspiral, var veldig fornøyd, blødde ikke noe innimellom de vanlige gangene, meeen, fikk den fjernet for 4 dager siden siden jeg er gravid på nytt, så nå venter jeg spire nr 3. ikke helt 100% prevansjon.
blond Skrevet 23. november 2007 #8 Skrevet 23. november 2007 Hvor langt var du på vei da du oppdaget at du var gravid og fjernet den?
klg,2 boys now:) Skrevet 24. november 2007 #9 Skrevet 24. november 2007 hadde hormonspiral å etter 8 mnd med helvete,tok jeg ut skitten.aldri mere.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #10 Skrevet 26. november 2007 Har kobberspiral (har hatt i 5 mnd) og er fornød-Kun økt blødning og ingen andre bivirkninger. Det kan jeg leve med. Var ikke vondt å sette den inn heller. Men blødde en del rett etter innsetting.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2007 #11 Skrevet 27. november 2007 Har bare god erfaring med kobberspiral, hatt den i 10-12 år (byttet ut 2 ganger). Fikk litt kraftigere mens, men menssmertene forsvant nesten. Foretrekker den 'mekaniske' prevensjonsmåten som kobberspiral gir/er framfor hormoner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå