Gå til innhold

Noen med spiralerfaring her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har satt inn hormonspiral (april) og enda småblør jeg en del. Legen min mener at det kanskje er syklusen min som er på utur på grunn av at spiralen ikke er sterknok. Noen andre som har erfaringer med dette? Legen mente jeg kanskje burde bytte til kobberspiral, hmmm.... Selv ønsker jeg egentlig å holde ut, se an om det kanskje stopper opp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøvde kobberspiral, men det var ikke noe for meg. Blødde uten stans i nesten tre måneder. Jeg tok den ut, og vi har brukt kondom siden. Jeg liker heller ikke tanken på at noe skal være der "inne" hele tiden heller....

Skrevet

Jeg har hatt både hormon- og kobberspiral, og er definitivt mest fornøyd med kobberspiralen. Med hormonspiralen gikk jeg og småblødde i ett kjør, mens med kobberspiralen fungerer det som normalt. Deilig å slippe hormonpåvirkning også!

Skrevet

Jeg har bare erfaring med hormonspiralen, og den tålte jeg ikke. Måtte ta den ut etter 1 år med konstante blødninger...

Skrevet

Jeg har hatt hormonspiral i 2 år og blør ingenting. Mensen er totalt borte.....herlig :)

Skrevet

hei har bare hatt litt over 6 mnd erfaring med hormonspiral, var veldig fornøyd, blødde ikke noe innimellom de vanlige gangene, meeen, fikk den fjernet for 4 dager siden siden jeg er gravid på nytt, så nå venter jeg spire nr 3. ikke helt 100% prevansjon.

Skrevet

Hvor langt var du på vei da du oppdaget at du var gravid og fjernet den?

Skrevet

hadde hormonspiral å etter 8 mnd med helvete,tok jeg ut skitten.aldri mere.

Skrevet

Har kobberspiral (har hatt i 5 mnd) og er fornød-Kun økt blødning og ingen andre bivirkninger. Det kan jeg leve med. Var ikke vondt å sette den inn heller. Men blødde en del rett etter innsetting.

Skrevet

Har bare god erfaring med kobberspiral, hatt den i 10-12 år (byttet ut 2 ganger). Fikk litt kraftigere mens, men menssmertene forsvant nesten. Foretrekker den 'mekaniske' prevensjonsmåten som kobberspiral gir/er framfor hormoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...