Gå til innhold

Er det noen som har begynt å snu seg over på magen?


mam71

Anbefalte innlegg

Jenta mi ble 4 mnd. 14/11, men begynte å snu seg rundt da hun var 3,5 mnd. Dette var da hun fikk ligge uten bleie på et teppe på badegulvet, da vippet hun seg rundt og satte frem albuene. Nå snur hun seg rundt med en gang jeg legger henne på gulvet. Men hun blir fort utolmodig, må liksom finne noe nytt hun kan se på hele tiden. Synes det er koslig nå når hun kan tutle litt men en leke selv, og ikke er opptatt av selskap hele tiden, men det kjekkeste er jo når mamma, pappa eller søsken prater til henne, da pludrer og ler hun.

 

Var på 4 mnd kontroll sist uke og da var hun 7180 g, da snudde hun seg rundt hos helsesøster også. Hun mente hun var tidlig ute for alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her i huset har han snudd seg fra rygg til mage ganske lenge. Begynte vel da han var litt over 3 måneder. Nå snur han seg på gulvet og forflytter seg litt for kjapt for mor og far. Alltid en ny plass vi finner han. Nå ligger han mest på gulvet og kaver, vil så helst krype, men får det ikke til helt ennå. I barselsgruppen vår snudde 3 av 4 barn seg på 4 månederskontrollen. Så jeg tror det er ganske vanlig. Men det er også vanlig å være 6 måneder før en snur seg.

 

Nå er dagene kjempe spennende siden de lærer så fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi snur seg også fra rygg til mage og der blir hun liggende til sin storeforargelse. Hun vill så gjerne rulle videre, men det er heller sjeldent at hun greier. Så da ligger hun på magen å kjefter, jeg snur henne på ryggen og vips så ligger hun på magen igjen:0)

 

Mali rullet over fra ca 3 mnds alder, men rullet for fult når hun var ca 3,5 mnd. Er flere av barna i juliklubben ( "avd. Trondheim":0)) som snur seg, er så utrolig gøy å følge med på utviklingen til nurkene:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Her begynte hun å snu seg da hun var 2 1/2 måned og ruller nå overalt. Drar seg også langs gulvet. Hun har vært tidlig ute hele tiden og det store nå er å få dra seg opp i stående stilling. Nå er hun også veldig glad i å være alene på gulvet, blir nesten litt irritert hvis vi prøver å være med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mi er nesten nett begynnt å snu seg helt rundt.. men har snudd seg til siden ganske lenge.. er utroli morsomt når ho skal prøve å spise på en leke.. ikkje alltid lett å treffe munnen.. ikke så lett å vite forskjell på et auga og en munn visst ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anna kom seg helt rundt på magen i går! Hun har jobba lenge med saken, da. Men hun blir også liggende og irritere seg fordi hun ikke kommer tilbake igjen. Så vi går og snur henne hele tiden, for hun skal visst snu seg rundt med en gang hun ligger på ryggen... Syns vel det er artig å endelig ha litt kontroll på kroppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flinke babyene deres er da!! Min løfter bare føttene rett opp og deiser så mot den ene siden ennå bare han. Er så komisk når han gjør det, men før eller siden triller han vel helt rundt han også ;-) Han er fire måneder og fire dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jenta mi gjør ikke det, hun har såvidt begynt å ligge på magen og holde hodet oppe hun... Men nå er hun nettopp ferdig med behandling av hofteleddsdysplasi og da... Hun har hatt frejkas pute i 3 mnd. Så her er det årsaken til at hun ikke har kommet så langt:) Men hun kommer nok etter i rasende fart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjihi.. bare en uke etter jeg skrev over her så klarte også min å rulle - flinke gutten mamma sin ja. Nå gjør han det straks jeg legger ham ned hehe, han synes det er gøy, men blir litt gal over å bli værende på magen. Da ligner han en strandet hval hihi ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...