Anonym bruker Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 Skal fjerne en visdomstann kirurgisk en onsdag. Lørdagen etter skal jeg på fest. Sikkert dumt spm, men jeg har aldri fjernet sånn tann før, men kan man drikke da på lørdag? Eller får man medisiner som gjør at man ikke kan drikke? Eller om noen av dere har gjort det, var dere i det hele tatt i form til å gå på fest 3 dager etter??
Gjest Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 Det kommer helt an på formen. Det er forskjellig fra person til person. Hvis du får paralgin må du ikke under noen omstendigheter drikke for da kan du bli full på bare EN ØL.. Broren min var på fest kvelden etter at han hadde operert ut en visdomstann (han er litt tøffere enn mange jeg kjenner da..) mens en kollega som gjorde det samme ikke var ute av huset på 3 dager for han hadde så vondt:) Håper jeg ikke skremte deg, det er MYYYE bedre å få ut tanna og få det overstått enn å ha vondt hele tiden:) Det går jo over. Lykke til uansett.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 20. november 2007 #3 Skrevet 20. november 2007 Jeg opererte ut begge visdomstennene, ble like dårlig hver gang. Hadde verdens største bollekinn i flere dager, feber og var generelt i dårlig form. Var nok ikke bra før etter en uke. Jeg kunne aldri gått på fest så fort, men alle er vel forskjellige. Tror egentlig det er litt tidlig, men det er jo lov for deg å håpe ;-)
Trine F Skrevet 20. november 2007 #4 Skrevet 20. november 2007 Jeg hadde også bollekinn, så hadde nok følt meg temmelig rar på fest. Husker ikke om jeg gikk på tabletter. Annet: Husk å si til tannlegen at du "kjenne ei" (meg:) som under operasjon av visdomstann nede til venstre fikk kuttet en nerve som går opp til tunga. Bedøvelsen gikk aldri ut liksom, så i dag 5 år etter er jeg helt følelsesløs i venstre tungehalvdel og venstre tannkjøtt oppe- og nede (nerven hadde forgreininger dit), hjalp ikke med laserbehandling for å få nerve"endene" til å "møtes. Be han derfor skjære opp tannkjøttet nærmest mulig kinnet, ikke så langt mot midten der nerven ligger litt individuelt plassert. Lykke til
*betty* Skrevet 21. november 2007 #5 Skrevet 21. november 2007 Jeg så ut som om noen hadde gitt meg en skikkelig på trynet i 1 ukes tid. Det er vanlig å bli veldig hoven og øm. Jeg hadde ikke vært i form til å dra på fest så tidlig. Gikk på sterke smertestillende en god stund, og det kan jo ikke kombineres med alkohol. Kjedelig å være gledesdreper, men jeg tror det er sånn for de fleste. (ihvertfall for dem som fjerner kirurgisk)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå