Gå til innhold

føde før termin, starter permisjonstiden da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om permisjonen starter den dagen jeg føder, om jeg f.eks føder 4 uker før termin, da er det jo 1 uke til den opprinnelige permisjonen skulle startet....blir det endret da?? Synes det er så mye rart å forholde seg til..:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Permisjonen starter enten 3 uker før termindatoen,

eller fra den dagen du føder(hvis du føder før de tre ukene starter)

Skrevet

Hei!

Er ingen ekspert men så vidt jeg har skjønt så "mister" du da de 3 uken du skulle hatt før fødselen og begynner rett på resten av svangerskapspermisjonen....

Skrevet

Takk det var det jeg hadde tenkte..

Skrevet

jeg og skjønte det slik at om man føder FØR permisjonen egentlig starter så mister du den....akkurat som du ikke får flere uker hvis du føder etter termin...

Skrevet

Ja, hvis du føder 4 uker før termin, mister du de tre ukene av permisjonstida di som skulle vært tatt ut i forkant av fødselen.

Her er tekst klippet fra NAV:

"Stønadsperioden starter senest 3 uker før termindato. Dersom disse ukene ikke tas ut eller fødselen skjer for tidlig, blir stønadsperioden tilsvarende forkortet. Ukene før fødsel kan ikke overføres til perioden etter fødselen."

Skrevet

Det er egentlig ganske kjipt?

Skrevet

man mister de på en måte ikke da...å føder man 4 uker for tidlig så får man jo de tre ukene som egentlig er før termin sammen med babyen i steden ;)

Skrevet

hvis jeg ikke har missforstått det da ;P hehe det er jo en mulighet for det ;P

Skrevet

jo da har du misforstått.. føder man før permisjonen egentlig starter, så mister man de tre ukene. Been there - done that!! Kjempekjipt, men slik er det dessverre :(

Skrevet

Da har du nok misforstått litt min venn, for om fødsel skjer før termin mister man de 3 ukene som er beregnet før termin. Man kan ikke ta de ut etter fødsel.. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...