Anonym bruker Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 Vi har anskaffet oss Brio Primo bilstol. Valget falt på denne pga prisen og at det var med base. Den er visst ny av året som jeg har forstått. Men nå er jeg litt skeptisk, da jeg ikke har hørt noe om stolen... hverken positiv eller negativ omtale. Er det noe der ute som har hørt noe, eller som har kjøpt denne selv? )
Elskeråværemamma Skrevet 20. november 2007 #3 Skrevet 20. november 2007 Jeg har kjøpt denne - fikk vite av selger at den hadde scoret like bra på tester som andre mer kjente bilstolmerker feks. Maxicos mfl... hun sa at prisen var såpass lav pga at det var introduksjonspris de opererte med nå for å komme seg inn på markedet. Den virker kjempestødig ut der den står klar i bilen vår. En annen fordel er at basen kan brukes både med og uten isifix. Vi trengte nemlig to baser pga at vi har to biler, og mannen har isifix i bilen, men det har ikke jeg. Håper dette var et godt kjøp da - tror det selv!! Sikkerhet er jo knallviktig, hadde ikke kjøpt denne hvis jeg ikke trodde den var blant de beste!!
wini Skrevet 20. november 2007 #4 Skrevet 20. november 2007 jeg bruker den stolen med basen, kjempe fornøyd jeg hvertfall. var på demonstrasjon på den på barnas hus. var en fra brio sverige der som viste oss hvordan den skulle monteres osv. veldig fornøyd vi hvertfall, tror ikke den skal være noe mindre sikker enn andre.
Gjest Skrevet 20. november 2007 #5 Skrevet 20. november 2007 Vi har kjøpt den. Naturlig å være litt skeptisk siden du ikke har hørt noe særlig om den. Er spent selv. Men jeg tror jeg kommer til å bli veldig fornøyd med at selve bilstolen veier så lite. Det at det er Isofix på den gjør jo at den sitter utrolig godt fast da, sammenlignet med de vi tidligere kun festet med belte. Stolen kan også brukes uten isofix basen, så dere ikke avhengig av å kjøre kun den bilen som har basen. Kun feste stolen med bilens bilbelter. Men da er den mer ustabil i en kollisjonssammenheng. Vi har en 2 år gammel maxi cosi cabrio, som er fin som bare det. Men siden vi nå har fått ny bil og mulighet for isofix er ikke valget vanskelig. Sikrest mulig bilsikringsutstyr til enhver tid, ellers vil jeg få det vanskelig med å leve med meg selv om det skulle skje noe. Jeg var egentlig på jakt etter Maxi Cosi Easyfix, men Brio Primo har jo en helt annen pris. Brio er norsk-svensk produksjon tror jeg. Og en av de som har vært med på å fremstille briostolen har tidligere jobbet hos en anne anerkjent bilstol produsent, men jeg vet ikke hvilken. Det blir spennende å se hvordan stolen kommer ut i framtidige tester hvor de sammenligner stoler i samme vektklasse. Men isofix i seg selv er en betryggelse. Det eneste negative jeg har lest om stolen er at den gynger veldig når du setter den på gulvet. Hvis ikke barnet er fastspent kan det da tippe ut av stolen. Pass da alltid på å plassere bærebøylen bakover, så den støtter stolen slik at det ikke vipper. Det finner du raskt ut av når du får den i bruk. De fleste klasse 0 bilstoler har gyngefunksjon, men jeg tror det er mest for at den skal stå dypt ned i bilsetet om man ikke bruker basen. Ellers så kan det være et tips og søke på "alle forum på BIM", søk på primo. Der har jeg fått opp det som foreløpig er skrevet om stoen på BIM så langt. Lykke til )
Anonym bruker Skrevet 20. november 2007 #6 Skrevet 20. november 2007 Tusen takk for svar alle sammen! Føler meg mye tryggere på kjøpet nå - johoo )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå