Gå til innhold

Vil dette være veldig frekt av meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne sin mann er bilfyr og i tillegg til den vanlige bilen deres har de nå kjøpt en caravelle (akkurat slik jeg vil ha! Hehe... jada, litt missunnelig) sånn ved siden av, den er gammel og mangler masse da, men siden han er mekaniker så ordner jo han på den selv. Han bruker den til frakt av ting osv vanligvis, da slår han bare ned setene bak.

Så har det seg slik at vi, som ikke har råd til en annen bil akkurat nå, har en liten sedan og 3 barn og skal vekk i julen. Og jeg fatter bare ikke hvordan vi skal klare å få plass til alt, både bager med klær osv (skal overnatte i 2 netter) og alle julepresangene vi antagelig får og skal ha med hjem igjen. Ikke har vi skiboks heller. Så har jeg lurt litt på om jeg skal spørre venninnen min og mannen om vi kanskje kan få låne caravellen deres akkurat de 3 dagene det er snakk om. Vi vil jo så klart betale for bensin ol, men... Er det veldig frekt å spørre om noe slikt? Tviler på de kommer til å bruke den selv akkurat i de dagene siden mannen hennes ikke skal jobbe da likevel, men vil ikke spørre om noe hun evt føler seg presset til å svare ja på siden jeg er en god venninne. Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke det er frekt, det er lov å spørre:))

Jeg hadde sagt ja :))

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Ikke frekt å spørre...er du redd at hun føler seg presset til å si ja, så presiser det mens du spør.

Skrevet

Ja, det må jeg jo da. Uff, liker ikke å spørre om slikt, men det ville løse mye problemer for oss. Da kan vi ta med vognen til mini (det vil vi ikke få til i vår bil når vi skal ha med så mye annet, så da han bæres på hver gang han skal sove) og kanskje til og med akebrettet til ungene om det er snø slik at de kan være ute litt der vi skal og leke i snøen om det er snø. Men om dere mener det ikke er frekt å spørre så...

Skrevet

Ja vi har tenkt på skiboks, men vi kommer til å kjøpe en større bil (caravelle antagelig) selv med en gang jeg bare kommer meg ut i jobb, antagelig fra, eller forhåpentligvis, fra neste høst av. Og da blir det litt bortkastet å kjøpe skiboks nå. Vi klarer oss jo nesten alltid med den bilen vi har, utrolig nok, men akkurat i julen kommer vi til å slite.

Skrevet

Du spør, og leverer tilbake bilen med full tank og en flaske vin. Vil eller kan de ikke låne bort, finner han sikkert på en unnskyldning. (Og bilen bør være fri for bollerester etc ved tilbakelevering)

Skrevet

Ja altså det siste du skriver er jo en selvfølge! Klart den levers tilbake ren og pen, eller så ren og pen som en så gammel og slitt bil kan bli i hvertfall, hehe... Vin drikker ingen av dem, men noe ekstra + full tank skal de evt få dersom de er villig til å låne den vekk :-)

Skrevet

Hva om du spør om dere kan byttelåne for de dagene. Da har jo de to biler slik de pleier å ha.

Skrevet

Ja om de vil låne vår skal de gjerne få lov til det, men de har nok caravellen mest for plassen sin del og der har vi nok en dårlig byttehandel for dem, hehe... Men klart det, de skal få ha vår bil om de vil, skulle bare mangle!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...