Janne-Renate Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 Noen her som har fødet på førde eller haukeland..? Hvordan var deres erfaring..? Flyttet til sogn og fjorande for 2 mnd siden og han ene legen her er veldig giret på at jeg må føde på førde selv om planen egentlig var å få go gutten på haukeland. Har hørt om så mange episoder på førde at jeg er litt skeptisk til de, i tillegg må man først kjøre 20 min til en ferje som tar en halv time så for å kjøre i litt over en time igjen for å komme til sykehuset. Er jo mye lettere å kjøre litt over 1,5 timer for å komme til haukeland. Uff,hva skal jeg gjøre...
mamma&urokråka Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 Du har rett til å bestemme selv hvor du vil føde. Prøv å vær bestemt og si til legen at du har tenkt å føde på haukeland. Og si ifra til haukeland at du kommer (hvis ikke legen har gjort det) da skal de ta deg imot. Sånn er regelverket. :-)
Janne-Renate Skrevet 20. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. november 2007 Har prøvd å få tak i en annen lege som er i området her,så får håpe jeg får tak i henne. Er ganske nervøs i utgangs punktet,det er jo langt til sykehus uansett hvilke det blir så håper bare jeg rekker frem i tide:)
Gjest Skrevet 20. november 2007 #4 Skrevet 20. november 2007 Jeg bor i Bergen, men drar halvannen time for å komme på Voss i stedet... Ble faktisk anbefalt dette av jordmoren min som jobber på Haukeland. Det er så mange fordeler med mindre sykehus, de har bedre oppfølging, bedre tid og det er som oftest roligere stemning der... "Fødefabrikken" kaller hun Haukeland... No vet jo ikke jeg hvordan det er på Førde, så kan ikke gi noe annet enn tips...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå