Gjest Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 Den ene familien vil kun ha han som familiehund mens den andre bor på gård langt fra sivilisiasjonen og har ei tispe på 13 mnd. De driver med aguility og har mulighet til å ta med hundene på jobb osv. Den første familien skal egentlig kjøpe han på lørdag men siden valpen er en border collie blanding (MYE border collie i han) så velger jeg heller å selge han til noen på gård og ikke noen som bor midt i "sentrum" . Hvordan bør jeg gå frem nå? Den andre "familien" kommer å ser på han i morgen med hunden sin for å se åssen de går ilag og går det greit så kan de ta han med seg. Er dette for dumt av meg? Jeg tenker på hundens beste.
Gjest Sekretøsa Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 Selg han til de som har tid til han, og som har mulighet til og la han utfolde seg som han MÅ! Vi har en bc, som er litt omplassert til svigerinna mi for øyeblikket.. vi har ikke tid til han, men det har de. Om de er glade i hunder, og kjenner til rasen, så respekterer de valget ditt
Gjest Skrevet 20. november 2007 #3 Skrevet 20. november 2007 ja,derfor syntes jeg de som bor på gården bør få kjøpe han. de har 4 mål med land der og jeg har sett bilder av huset (sendt via mail) og de virker som noen flotte personer som virkelig har kapasitet til å ta av seg hunden. så jeg skrev en melding til de første som ringte at jeg vil helst selge han til noen som har gård (og det står i annonsen min også) men har ikke fått svar enda.
Gjest Skrevet 20. november 2007 #4 Skrevet 20. november 2007 noen flere som syntes at jeg bør selge han til de på gården?
Gjest Skrevet 20. november 2007 #6 Skrevet 20. november 2007 Har du sagt til den første familien at de skal få kjøpe den på lørdag, eller har du sagt at de skal få komme og se på den da? Hvis du har sagt de skal få kjøpe den er det joi litt dårlig og trekke tilbake tilbudet. Da får du i såfall ringe dem og snakke om saken og høre om de er enig i at den vil ha det best på gården. Kjipt hvis det er noen unger i den første familien som gleder seg til å få hund på lørdag ...
Gjest Skrevet 20. november 2007 #7 Skrevet 20. november 2007 Dessuten ... hvis den første familien bor i en enebolig med hage, har god plass og unger som vil leke med den er det jo ikke så sikkert den vil få det så ille. Bor de i en liten leil. midt i oslo langt fra alt som kan minne om grøntareal er det jo en litt annen sak...
Gjest Skrevet 20. november 2007 #8 Skrevet 20. november 2007 jeg vet det er litt dårlig gjort men jeg har bestemt meg. De får bare bli sure på meg :s Jeg mener han får det mye bedre på en gård selv om de ville hatt en enebolig med stor hage osv. Så jeg har skrevet en melding og beklaget veldig at jeg har gjort en avtale med de,men dette er det beste for valpen tror jeg da. Og det er mange som er enig med meg i dette. jeg skrev i annonsen at jeg vil gjerne selge han til noen som skal drive med agility eller "hjernetrim" for han krever såpass mye og de første familien skulle bare ha han kun som kosehund,noe han absolutt ikke er. men nå kommer de som bor på gården i morgen og skal hilse på han med den andre hunden så håper de går bra overens
Gjest Skrevet 20. november 2007 #9 Skrevet 20. november 2007 Er jo forsåvidt enig med deg i at den høyst trolig vil få det best på gården. Også kan vi jo håpe at noen tipser den første familien om en hunderase som kanskje passer bedre som kosehund ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå