Gå til innhold

Rare kroppen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal begynne å prøve over nyåret og jeg sluttet derfor på pillen for ca 4 uker siden. Sluttet etter at jeg var ferdi med et brett. Fikk da en pilleblødning som vanlig. Etter ca 14 dager kjente jeg eggløsningssmerter og hadde noe jeg trodde var el-slim. Men ingen mens kommer! Kjenner ikke murringer eller noe. Jeg er i dag på dag 30 i sykusen. Hvor lang tid gikk det fra dere andre sluttet på pillen til dere fikk tilbake mensen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sluttet på pillen i mars. Fikk en blødning som vanlig etter siste brettet med piller, og neste blødning etter ca 30 dager. Men har enda ikke fått regelmessig syklus! Har alt fra 23 til 31 dagers sykluser. Kjedelig, med tanke på at jeg nesten kunne stille klokka etter syklusene mine i årene før jeg begynte med p-piller..

Det er veldig individuelt hvor lang tid det tar. Noen får jo regelmesige sykluser igjen med en gang de slutter på pillen, mens andre må vente lenge..

Skrevet

tok 38 dager fra jeg sluttet på pillen til jeg fikk igjen mensen.

Grunnen til at eggløsninger og dermed naturlig menstruasjon uteblir etter p-pille, er at det hos noen kan ta varierende tid før hormonsystemet normaliseres. Da vil livmorslimhinnen forsette å være så tynn at den ikke støtes ut eller blør.

Når ikke mensen har kommet tilbake, er grunnen vanligvis at det kan drøye før eggløsningene etablerer seg etter bruk av p-piller. Hvis du hadde normal syklus før du begynte med p-pillen, vil periodene komme tilbake etter litt mer tid. Skjer ikke dette innen 3 mndr., bør du oppsøke lege og få målt hormonene dine i en blodprøve.

Skrevet

Den kom nå i kveld! Au og au! På dag 30. Heldigvis. Det var nå en gang man ventet på den og håpet den skulle komme. Hadde ganske uregelmessige sykluser tidligere, så blir spennende og se hvordan det blir framover. Men da var det i hvertfall eggløsning jeg kjente for 14 dager siden =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...