Anonym bruker Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 Hei Jeg har vert på 3 mnd kontroll hos helsesøster og nurket har hatt liten vektøkning, rundt 220 på to uker. Hun nevnte at jeg kanskje bør gå over på noe fast føde ved 4 mnd kontroll neste gang. Da lurer jeg på, bør jeg høre på helsesøster og gå over på fast føde ved 4 mnd eller bør jeg vente? evt hva er grunnene til å lytte/ignorere henne?
trollet66 Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 Barn vokser i rykk og napp, en kontroll er ikke nok til å fortelle om babyen får nok. 220 er ikke mye, men heller ikek alarmerende lite, spør du meg.... Hvor mange våte bleier i døgnet?? Hvor ofte spiser babyen? Prøv å legg til litt oftere, og veie en gang i uken nå fremover, så kan du se om vektoppgangen blir den samme eller mer. Synes det er mange hs som er kjappe med å forslå tilegg og fast føde...
Gjest Skrevet 20. november 2007 #3 Skrevet 20. november 2007 Hvis jeg antar at du fullammer naa: Grunner til aa lytte: - vektoppgang er viktigere enn fullamming Grunner til aa ignorere: - 110 gram per uke er ikke saa lite, hun burde kanskje heller bedt deg komme og veie litt ekstra foerst - fullamming skal vaere sunnere saa lenge barnet faar i seg nok Hvis du gir mest mme kan du nok trygt begynne med groet naar barnet blir fire mnd
Anonym bruker Skrevet 20. november 2007 #4 Skrevet 20. november 2007 Jeg vet ikke om det er alarmerende mye eller lite jeg da.... hørte noe tidligere om 150-250gr uka men vet ikke om det gjelder før 3 mnd eller etter. Jeg fullammer nå. H*n har minst 6 våte bleier dagen, babyen spiser ca. 8-12 ganger døgnet tipper jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå