Gå til innhold

Noen flere enn meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 13+1 i dag... Allerede nå har jeg vært til UL 4 ganger. Skal på kontroll igjen på fredag og da får jeg en 5. Syns jo det er kjempestas å se junior! Men er dette egentlig litt i overkant av normalt? Altså vet jo at det ikke er normalt allerede men... he he... Legen min sier at han kommer til å ta UL hver 3. uke pga sykdom hos meg, i hvertfall fram til den ordinære UL. Han bare kikker at junior beveger seg og har en fin hjerterytme. Er det flere?? Han har innrømt at han har en litt ekstra stor glede og interesse av å ta UL.. he he han er ganske god da. De siste 2 årene har jeg vært hos ham nesten 2.hver uke, så vi har vel et noe spesielt lege-pasient-forhold...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som noe gravide gjennomgår pga risikosvangerskap. Nå vet ikke jeg noe om din sykdom selvfølgelig. Men i et normalt svangerskap har man som regel bare 18 ukers ultralyden. Selv går jeg til lege/jordmor hver 4. uke. Jeg er 23 uker på vei.

Legen kan også bruke doppler for å finne hjertelyden.

Høres ut som et spesielt forhold ja. Men det er sikekrt en god grunn til det som du sier, pga sykdom.

Skrevet

jeg har hatt 3 innvendig før nå ordinær ul.. men der var det stopp de vil ikke ta flere innvendig grunnet risiko for at det blir skader.. så nå lytter de bare etter hjertet

Skrevet

jeg har bare hatt en innvendig UL på sykehuset. De andre 3 har jeg tatt hos fastlege og de er tatt oppå magen. Det er jo veldig stas å kikke så ofte! Men det er vel kanskje en grunn til at "alle andre" bare får en eller to?

Skrevet

eg er 14 uker på fredag og har vært på 2 ul...en i uke 8 og en i uke 12 pga eg mistet en gutt i en sen ma...

Skal på ord ul uken før jul, og kanskje en gang til før det.....

Det er jo bra at han følger deg så bra opp vist det er fare for at noe kan gå galt....

Skrevet

Ja er jo veldig glad for det! Jeg er alltid skikkelig engstelig av meg, både når det kommer til meg og babyen. Men han sier ingenting om junior ser ok ut eller ikke... Bare om det er liv eller ikke. Og det er jo ikke så vanskelig å se! he he er en liten livlig krabat ja. Men på UL på sykehuset sa legen der at størrelsen i allefall tilsvarte hvor langt jeg var på vei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...