Gå til innhold

tips for å få til pumping -noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

var sååå optimistisk da jeg satte meg ned med avent-pumpa og skulle endelig sette i gang dette prosjektet. men, nei, det funka ikke.

skal det være så lite 'trøkk' i sugingen?

jeg pumpa meg på sykehuset (med elektrisk vel og merke) der var det skikkelig suging og melka rant som bare det. men denne håndpumpa drev jo bare med kiling av puppen syns jeg. melk kom det heller ikke..:

skal det være sånn?

hva gjør jeg feil?

noen som har noen skikkelig gode tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å få igang utdrivningsrefleksen er alfa og omega for å få til pumping. Stimuler brystvorten før du begynner pumpingen, tenk på babyen,og/eller lukt på klærne dens ;) Jeg har også avent-pumpa, og det er en veldig skånsom pumpe. Men du kan jo også sjekke om du har skrudd den sammen riktig, mangler noen deler el. Lykke til!

Skrevet

Hei, det blir bedre med øving. Sett i ventilen først (før du setter sammen resten). Da gikk det i alle fall bedre for meg. Prøv å pumpe når det er fullt av melk. Flytt pumpa rundt brystvorten, for de "boblene" i silikonskjoldet stimulerer melkekjertlene. Sitt litt foroverbøyd. Det tar litt tid før utdrivningsrefleksen aktiveres, så litt "tom-pumping" må du nok regne med.

For min del funka det overhodet ikke med pumpe den første måneden. Men nå (etter tre mndr.) går det greit. Det er en skikkelig øvingssak.

Lykke til!

Skrevet

takk takk;)

jeg får bare smøre meg med tålmodighet da skjønner jeg...

Skrevet

Det tar litt tid før det kommer i gang ja.

Jeg har selv avent håndpumpe, og vil bare nevne for deg at du selv regulerer hvor hardt pumpen skal "suge" ved å trykke den hardt inntil puppen. Da er det akkurat som om det blir vakum, og det suger mye hardere... Håper du skjønner hva jeg mener. Det tar 5-10 "pump" fra du tar den hardere mot puppen til vakumet oppstår og sugene blir sterkere...

Skrevet

på min medela-pumpe er det en sånn dings man kan justere styrken med! har du sett etter det?

hvis ikke du får det til, er det jo mulig å låne el pumpe på helsestasjonen... jeg har tenkt det samme!

Skrevet

Det er ikke sånn "dings " på aventpumpen nei...

Skrevet

Jeg har også hatt litt problemer med pumpinga innimellom (har avent), og har funnet ut at det som fungerer for meg er å pumpe FØR jeg ammer (han tar kun ett bryst i gangen). Prøver jeg det andre brystet etter han har tatt det ene streiker bare utdrivingen...

Ett annet tips er jo å få barnet til å suge litt - da spruter i alle fall melka her i gården.

Skrevet

Hjelper ingen triks kan du høre med legen din om du kan få deg en resept på sånn nestspray som virkelig setter igang utdrivningsrefleksen. Jeg bruker den, og da går min Avent-pumping som en lek:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...