Gå til innhold

Krise!!! 2,7 år og Paralgin Forte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er fryktelig redd for at datteren min kan ha spist to tabletter Paralgin Forte. Jeg har ringt legen og fått beskjed på å følge med henne om hun blir søvning og sløv. Ville ikke gi meg noe svar på om det kunne være farlig, men han trodde ikke det.

Herregud jeg er så lei meg og så redd.

Er det noen som har hørt om eller opplevd det samme?

Jeg ble så redd at datteren min vil ikke svare meg når jeg spør henne. Hun ble så redd av min reaksjon.

Vi har jo selvfølgelig ikke tabletter innen rekkevidde for henne, så jeg aner ikke hvordan hun har fått tak i dem. Vet at det ikke har lugget noen brukte i søppla heller....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere ikke har tabletter liggende innen rekkevidde, hvorfor tror du hun kan ha spist tabletter, da?

Skrevet

Hva får deg til å tro det? De er jo ganske store og "ekle", og smaker neppe godt....

Prøv å ring Giftinf: 22591300

Skrevet

Ring Giftinformasjonssentralen: 22 59 13 00!

De vet mye mer enn en allmennlege når det gjelder forgiftninger. Men DERSOM hun har fått i seg to paralgin forte, så bør du nok ta en tur til legevakten. Ikke utenkelig at hun må pumpes.

Skrevet

Ring giftsentralen du: 22591300

Dette nr har jeg lagret på mobilen, kjekt å ha med seg:-)

Men lurer virkelig på hvordan hun kan ha fått det i seg hvis dere ikke har det tilgjengelig for henne, for ett sted må hun jo ha fått tak i dem, og da har dem ligget tilgjengelig:-(

Håper det går bra med snuppa di da.. Prøv å få henne til å fortelle, si at mamma MÅ vite om hun har svelget noe..

Skrevet

Mengden Paracetamol er nok for liten til at hun kan få akutt leverskade.

Forgiftning med kodein gir sentralstimulering, hos barn kramper, dessuten oppkast, døsighet, respirasjonsdepresjon, cyanose og til slutt koma. I verste fall blir hun vel kvalm og veldig trøtt, så du får bare følge med. Blir hun veldig trøtt og sovner får du følge med at hun ikke sliter med puste, da bør du ringe akutt.

Skrevet

Trur nok hun bør inn på sykehus jeg da. Siden 1 paralgin forte kan være nok til å slå ut en fullvoksen mann, så vil nok 2 tabletter være farlig for en 2 åring. Ring giftinformasjonssentralen. Og kom deg til legen. Uff blir redd på dine vegne jeg nå. La oss høre hvordan det går da?

Lykke til!

Skrevet

Tuller du? Barnet ditt burde ha blitt innlagt. Hun kan i verste fall slutte å puste. Ville ringt legen og forlangt innleggelse.

Skrevet

Dattern min fikk tak i paralgin forte i sommer. (hun klatret på utrolige måter og inn i skapet) Jeg ringte først giftsentralen så sykehuset og vi måtte ned der, de tok blodprøver, veide og målte og så måtte hun drikke kull.

Skrevet

Spent på hvordan det går med dere? Fått legehjelp? Uff, for en ekel situasjon=( Håper alt går bra!!

Skrevet

Hei

Takk for all tilbakemeldingen : )

Jeg ringte til giftsentralen og deretter til ambulansen. Ambulansen var her ca en time etter at jeg var redd for at hun hadde fått i seg noe.

Nå er det jo mange timer siden og hun har ikke hatt noen form for reaksjon. Heldigvis.. Så det er lite sannsynelig at hun har fått i seg noe.

Dette har vært en forferdelig dag. Har vært utrolig redd. Men ble beroliget etter at ambulansen var her. De sjekket henne og jeg har fått beskjed om å følge med på pusten hennes resten av dagen samt allmenntilstand. Heldigvis er hun helt som normal. Har spurt henne mange ganger om hun svelget noe og hun svarer både ja og nei ettersom jeg har spurt henne. Tror hun bare prøver å gi meg det svaret jeg vil ha. Jeg spurte henne hvilken farge pillen hadde, og hun svarte rosa. Det er jo ikke et bra tegn. Og hun sier at det var nam nam og smakte godt....

Er fryktelig usikker, men både fastlegen vår og amulansefolket sa at detn nok er liten sannsynelighet for at hun har fått i seg noe.

Det jeg ikke skjønner er hvor og hvordan hun har fått tak i dette. Alt av medisiner hos oss ligger så høyt at jeg selv må stå på stol for å få tak i det. En teori vi har kommet frem til kan være at det har ligget bak søppelbøtten under vasken. Altså at samboeren min kan ha bommet på bøtta for ca 3 mnd siden da han brukte dette pga trukket visdomstann. Jeg har jo ikke rengjort der på en god stund så det er faktisk mulig.

Men nå skal vi slappe av og lage en god middag.

Jeg har fått meg en virkelig vekker. Skal på apoteket og kjøpe medisinsk kull for å ha dette tilgjengelig. Slikt skal jo aldri skje, men jeg har nå fått erfare at det kan kanskje skje den beste mor....

Hvis du leser dette Maia mor til 4, hva slags symptomer fikk ungen din?

Skrevet

Så godt å høre at dere blitt godt fulgt opp. Nå vet du jo at hvis hun skulle bli slapp så vil jo terskelen for å få hjelp være veldig liten. Hun klarer seg nok fint. Lykke til!!

Skrevet

Så bra det virker som om ho ikke har fått i seg noe, og at det endte godt=) MEN jeg lurer på, hvorfor tror du at ho har spist to stykk, om du ikke har sett det?

Skrevet

du hadde nok merket det om hun hadde spsit dem. Jeg blir jo helt sløv av 1 forte,og 2 for et lite barn er jo veldig mye.Men godt det gikk bra=)

MEN;er en grunn til at medisiner skal leveres på apoteket og IKKE kastes i søpla!!!!

Skrevet

Datteren min er 2 år og 7 mnd så jeg har ikke henne ikke syne hele tiden. Hun kan være på rommet sitt i flere minutter av gangen uten at jeg ser til henne. Derfor kan hun ha fått i seg noe.

Jeg stod på badet og brettet klær, da hun kom men det de to tomme "beholderene" som tablettene har vært i. Hun viste de til meg og sa.."mmmmm". Derfor ble jeg veldig redd og fikk en voldsom reaksjon. Hun ble derfor også redd og nektet å svare på mine spørsmål.

Skrevet

Hvis min teroi stemmer om at hun har funnet dette bak søpla, så er jo det to tomme "hylser". Ikke snakk om kast hvor det har vært tabletter i pakken. Regner ikke med at dere kaster tomme medisininnpakninger hos Apoteket?

Skrevet

Sånn sett ja =) Da hadde nok jeg blitt redd også.. Husker jeg hadde en sånn Jif vindusvask stående lett tilgjengelig for henne, og at ho plutselig hylte til! Da jeg kom springende hadde ho åpnet flaksa, og jeg ble helt på styr, trodde ho hadde drukket. Jeg luktet i munnen hennes, men kjente ikke noe lukt.. Man blir redd, og forestiller seg alltid det verste, men heldigvis lærer man noe av det... Jeg har nettopp kjøpt meg et medisinskap selv, som alltid er lås og står høyt oppe.

Skrevet

nei,ikke tomme esker=)

Trodde du mente at hun hadde funnet tabletter der jeg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...