Frøloffen & solskinnsbolla Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 Sønnen min er 5 1/2 måned og vurderer å begynne å bruke barnepasset der jeg trener( elixia). Må si jeg er litt skeptisk til det, er så redd for at de eldre barna kommer til å gjøre noe med gutten min (feks. putte noe i nesen eller munnen hans eller ikke behandle han pent) eller at barnepasserne er ukyndige. Mulig jeg bekymrer meg uten grunn, så derfor lurer jeg på om det er noen her inne som har erfaring med slik barnepass, både positiv og/eller negativ erfaring?
Musemor med tre søte små Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 Jeg har ingen erfaring, men hadde nok tatt en tur og sjekket hvordan forholdene var før jeg bestemte meg for å bruke det. Evt. også spørre om kvalifikasjonene til de som jobbet der. Erfaring, utdannelse osv.
Neijasså... Skrevet 20. november 2007 #3 Skrevet 20. november 2007 Har aldri brukt barnepassen på Elixia selv, men vurderte det da jeg var i permisjon med eldstesnuppa og trente der. Spurte litt hva slags kvalifikasjoner de hadde fikk til svar at "neeeei, ingen kvalifikasjoner egentlig, men de er veldig glade i barn, da!" Spurte også hva slags nedre aldersgrense de hadde for barna, og fikk til svar at "så lenge foreldrene tør å la barna være der så er det greit for oss". Betryggende... Såvidt jeg kunne se så var det en person til stede på barnepassrommet, og ungene løp fritt rundt overalt (dvs. ikke noe sted en stasjonær baby ville kunne få være i fred). Kan jo være forskjellig utforming fra senter til senter, da, men jeg ville i hvert fall aldri benyttet slik barnepass til barn som ikke kunne "ta vare på seg selv" litt mer, kanskje 3-4 år gamle eller så?
panduru87 Skrevet 20. november 2007 #4 Skrevet 20. november 2007 Hei Frøloffen og solskinnsbolla! Henger meg på innlegget ditt jeg, for jeg har jobbet i en barnepass på treningssenter tidligere. Det er riktig som noen nevner i innleggene før meg, at det kreves ingen spesielle kvalifikasjoner for å jobbe der. Men mange av oss som jobbet der jeg jobbet hadde erfaring i forhold til egne barn, da de ansatte var godt voksne. Men jeg tenker som så at de som jobber der, jobber der for en grunn, og det er nok det at de er omsorgsfulle mennesker, og hensikten dems er å gjøre barneparken til et trygt og bra sted for barna å være. Hadde de ikke vært det, hadde de heller hatt en butikkjobb f.eks. I parken jeg jobbet hadde vi en minste aldersgrense på 6uker. Men hovedregel er at så lenge foreldra syns det er forsvarlig å ha dem der så er det plass. Er du i tvil, vil jeg anbefale deg å trene på dagtid, da skolebarn er på skolen og ikke i barnepassen. Tempoet er roligere da, og mange småbarnsforeldre som er der, så du er ikke alene om å ha en liten pode der.. Et lite tips er å finne ut hvilke dager det er mindre folk i treningssenteret. F.eks ikke trene mandag ettermiddag da passen ofre er overfull... Ta med vogn/ligge stol, hvis det ikke er det der, så kan du f.eks legge opp til å trene i sovetiden til baret ditt. Da kan den sove i vogn på utsiden av rommet til barnepassen, og få tilsyn av barnepasser... Håper jeg har hjelpt deg til å vurdere å prøve barnepass. Bare å spørre hvis du har spørsmål!
Meg og bøllegutta!! Skrevet 20. november 2007 #5 Skrevet 20. november 2007 En trenger vel ikke så mye kvalifikasjoner for å passe på barn 1 times tid!! Så lenge man er en voksen ansvarlig person med intresse for barn så holder vel det.. Hva fvorventer dere?? Ped ledere og barnepsykologer?? : )) Det er snakk om at ungene skal leke å ha det gøy eller bare slappe av med en film mens foreldrene trener... Vi bruker dette noen ganger til gutta våre og eldstemann som snart er 3 maser om å få være med på barnepassen........Der kan han klatre i ribbevegg, hoppe i putekrok, se barneTV , tegne, skli osv osv........Så får de oppskåret frukt og noen ganger annen mat også..................Nå har lillebror på 9 mnd også begynt å like seg der etter noen mnd med separasjonsangst.. Har aldri fallt meg inn å spørre hvilke kvalifikasjoner de ansatte har......... Det jeg ser etter er hvordan de tar imot ungene. Kommer de med et smil og setter seg ned og leker med ungene så er det det viktigeste!!
ormeynglet Skrevet 20. november 2007 #6 Skrevet 20. november 2007 Veldig enig med Meg og bøllegutta! her. Det viktigste må vel være at du ser de ansatte møter barna med glede og omsorg. Jeg bruker barnepassen på senteret der jeg går hver uke til min tulle på 8 mnd. Har aldri vært noe problem, og hun smiler stort hver gang hun kommer dit igjen. Det er bestandig to stk barnepassere der og de jobber der fast, slik at de faktisk blir godt kjent etterhvert. Anbefaler det jeg iallefall, og vi er slitne, trøtte og fornøyde begge to når vi drar derifra:)
Anonym bruker Skrevet 20. november 2007 #7 Skrevet 20. november 2007 trener selv på treningssenter og har gutten i barnepass.går greit men er vel litt skeptisk til tider. mange små barn på en voksen. ofte 5-6 barn under 3år på 1 voksen. vet det bare er for en time eller to, men mye kan jo skje på den korte tiden da. jobber i bhg og der skal man være 1 voksen på 3 barn under 3 år ikke mer for det er ikke forsvarlig. selv om det er for flere timer så er jo bhg et sted som både er sikret og tilrettelagt for barn. itillegg voksne med ped. utdannelse(evevt assistenter og b-u arbeidere). så har faktisk hendt at jeg har snudd i døra på sats hvis det er for mange barn på minisats. synd for jg vil jo trene. betaler faktisk nok for å trene der! min personlige mening da=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå