Gå til innhold

Yeeeeh!!La oss gå på diett!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nutrilett

Suppediett

Sykehusdiett

De, av mange, er den perfekte måten å gå ned kjappe kilo. Oy, glemte jeg å si det?? Det er mest vanlig å gå opp igjen FLER kg enn det man mistet når man slutter. Ups, kanskje ikke så viktig, det?

At folk fremdeles er så dumme og kortsynte er jo bare en skam for menneskeheten....

Det eneste som fungerer OVER TID er å spise generelt litt sunnere, droppe snop i ukedagene og bevege seg litt mer.

Jeg leste en undersøkelse for en tid tilbake der det ble slått fast at kvinner heller vil gå på drastiske sultekurer en å legge om bevegelsesmønsteret sitt litt. S-Y-K-T!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er sååå enig med deg!! Dette er jo helt sykt! Begynn å spise ordentlig, og tren et par ganger i uken, det funker det. Klarer du det ikke på egenhånd får du god hjelp på et grete roede kurs!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

For min del så er et av de nevnte alternativer, en måte og få en pang-start på dietten!

Jeg for min del er ikke så trangsynt, at dersom jeg "sulter" meg ned 10 kg, så kan jeg etterpå stappe i meg masse dritt, og tro at jeg holder vekta nede!

Skrevet

Hm, tja, når en person gårpå diett: "spis kun frukt dag en (bortsett fra bananer)" Så er det faktisk næringsstoffer som kroppen ikke får i seg. Den setter da på "nødbluss" og sparer. Forbrenningen går ned - det motsatte av hva en ønsker. Så spiser en litt mer, og litt mer og så var det et julebord der en skulle passe inn i kjolen:masse deilig ribbe- jeg har jo vert så flink! DA er kroppen på sparing fremdeles og sparer på fettet og alle de andre "godsakene" til det blir trange tider igjen...

Værsågod for de som vil DET.

Skrevet

Det er da ingen som er så tette i pappen. Du er ikke den eneste som har forstått:)

Og er det mitt innlegg om suppedietten du henviser til så spiser du selvsagt masse grønnsaksuppe. Lese et innlegg er kanskje første steg.

Både den og Grethe Rhode sin lynkur får det raskt ned i vekt for å passe inn i bunad eller kjole, eller kan vere en pangstart på vektreduksjon. Å holde vekten krever mye mer, som alle vet.

Skrevet

Vel, dere to har kanskje skjønt at etter en slik diett, så må dere også legge om kosten. Men saken er jo den at fryktelig mange skjønner ikke det. De går på en sånn diett, mister 5 kilo på to uker og så fortsetter de å spise akkurat det samme som de alltid har gjort og trene like lite som de gjorde før. Og skjønner ingenting når vekta spretter opp både 5 og 10 kilo etter en stund. Dersom man vil bli slank og holde seg slank fremover i tid, så må kostholdet legges om og treningsmengden økes. Enkelt og greit. Det finnes ingen snarveier. Dersom man går på en eller annen diett og følger den opp med å legge om kosten og trene mer, så er det jo selvsagt suverent! (dvs. bare nutrilett-produkter, eller type grapefrukt-dietten er ikke bra overhodet da, men den sykehusdietten inneholdt hvertfall litt sunne stoffer).

Derfor mener jeg at det er like greit å skippe den dietten og heller begynne å spise sunt og trene mer med en gang. Så vil det ta litt lenger tid før de første 5 kiloene er borte, men det er hvertfall mye sunnere for kroppen å gå ned på denne måten. Glem denne julen, sats på at du skal bli slank til sommeren, og til neste jul.

Lykke til alle som skal ned noen kilo! :)

Skrevet

Dessverre er det slett ikke alle som vet, dessverre er det mange som ER så "tett i pappen". Kan referere til noen bekjente av meg, feks....

Sultekur, går ned masse.

Kur ferdig.

Spise det samme som før.

Hva? Nå har jeg jo gått opp masse?? Skjønner det ikke...

Skrevet

Men er ikke igjen forutsetningern at en alt spiser usunt og ikke trener noe særlig?

Det er jo mange som spiser sunt og trener regelmessig som gjerne vil ned et par kilo, og en vet at det tar ganske lang tid selv om en legger inne ekstra trening.

La oss si min vekt lå på 67, og jeg ville ned til 65 fordi kjolen etter to fødsler ikke fungerte. Tar jeg av 2 kg med grethe rode sin lynkur eller suppedietten (de andre har jeg ikke tro på) og forstetter med min vanlige treningemengde/kosthold - så holder jo vekten. Det har min gjort.

Er helt enig i det meste du skriver Yadda. Slanking handler om varige kosthold og livstilvalg, men en tar alltid utgangpunkt i at den som skal ned i vekt alltid har et dårlig kosthold i utgangspunket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...