manian Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 Hva slags mat gir dere barnet deres? Har begynt å gi fast føde for ca 2,5 uker siden, men veldig usikker på hvor mye jeg skal gi og hvor mye jeg skal øke med. Hvordan gjør dere det? Og hvor mange måltider med fastføde får de evt? Litt usikker....
Gjest Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 Lurer på dette jeg også... Jeg gir han grøt om kvelden, men er ikke full posjon. Åsså har han fått noen skjeer med sånn frukt ting (yoghurtbeger lignende) noen dager på formiddagen. Han ble 4 måneder i går, men er STOOOR
manian Skrevet 20. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. november 2007 Gir nå litt grøt tidlig på formiddagen (ca to ts med pulver) og på ettermiddagen gir jeg litt fruktmos. Vanskelig å vite når man skal øke måltider syns jeg da.
Gjest Skrevet 20. november 2007 #4 Skrevet 20. november 2007 Min har nettopp slutta å ta puppen da så jeg har ganske god kontroll på hvor mye melk han får i seg. Jeg har planlagt at jeg skal gi han et grøtmåltid til om dagen når han krever mer enn 1 l mme i døgnet. Er jo vanskeligere å vite hvis du ammer, men h*n trenger vel ikke mere så lenge det ikke blir kortere tid mellom måltidene?
*panama* med to søte små Skrevet 20. november 2007 #5 Skrevet 20. november 2007 Jeg har en kraftig plugg på 5 mnd som får 2 grøtporsjoner om dagen nå;o) (maisgrøt morgen og kveld) Han krevde mat så ofte så jeg begynte med grøt (helsesøstera anbefalte det)
Gjest Skrevet 20. november 2007 #6 Skrevet 20. november 2007 Hvor stor er denne kraftige pluggen da? Min er 4 måneder og 8,5kg!!! Hehe, har lagt på seg 5,5kg på 4 mnd han
manian Skrevet 20. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 20. november 2007 Vår datter veier veier ca 6200, så hun er vel ikke akkurat så stor. Men har merket at hun har blitt mye mer grinete mellom måltidene. Det hjalp å begynne med grøt. Tenkte kanskje å begynne med et grøtmåltid og litt middagglass snart.
Moi 32 Skrevet 20. november 2007 #8 Skrevet 20. november 2007 Gutten vår på 4,5mnd får litt grøt om kvelden. Maisvelling av 40-50ml kokt vann, med 1ts malt, 1ts økologisk kaldpresset solsikkeolje og D-vitamin. Har nå så smått begynt å blande inn litt hirsegrøt også.
Bibi m/2 nå (",) Skrevet 20. november 2007 #9 Skrevet 20. november 2007 Min gutt er 5 måneder og får i 11-12 tiden et halvt glass med potet og gulerøtter(Nestle) og i 18 tiden får han en liten posjon maisgrøt og sviskemos =) Ellers mm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå