ano nym Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 Lurer på å flytte dit da. Er det tiltak å dra inn til byen f.eks
smil86 Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 det er kjempe hyggelig å bo i oppegård.... (er derfra) ville gjerne bodd der, men sambo må ha egen garasje, å kjøpe hus der er dyrt!!!
ano nym Skrevet 20. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. november 2007 Hvordan var det å vokse opp der da? Må jo tenke på det når vi har fått barn og alt. Er det litt langt unna byen? Og er det noen fine turområder der?
smil86 Skrevet 20. november 2007 #4 Skrevet 20. november 2007 vel jeg hadde det veldig bra der som barn. og når det gjelder å komme seg inn til byen så går det ihvertfall 2 tog i timen og en hel haug med busser. det er veldig fint oppe ved golfbanen og det er ikke langt til sofiemyr hvor det er mange fine turstier og til svartskog og ingierstrand (fint å bade)
Knøttefrøken Skrevet 20. november 2007 #5 Skrevet 20. november 2007 Hallois! Jeg jobber i oppegård, og hadde det ikke vært for prisene på bolig her så kunne jeg godt tenkt meg å bo her. Marka er nærme og det går ofte Tog/buss til Oslo. Tar ikke mange minuttene å kjøre inn til sentrum heller.
Bompimamma:) Skrevet 20. november 2007 #6 Skrevet 20. november 2007 Hei. Har vokst opp i Oppegård kommune selv. Hadde en fin oppvekst her. Det er jo egentlig så sentralt det kan bli uten å bo i Oslo. Har nå fått med meg samboer og flytter tilbake til Oppegård. Planen er å begynne å bygge hus her i 2008. Kan anbefale kommunen både for liten og stor :-)
ano nym Skrevet 20. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 20. november 2007 Alle trekker frem at det er så dyrt å bo der . Er det noe dyrere enn andre steder i samme avstand til Oslo da? Og når det er dyrt, så må det jo bety at det er poplært å bo der!
Gjest Skrevet 20. november 2007 #8 Skrevet 20. november 2007 Kommer helt an på hvor i Oppegård man skal bo da... Det er mange fine turstier,kort vei til Ingierstrand og sånt, men... Jeg vokste opp ved Kolbotn sentrum, og det var et helvete! Folk er veldig opptatt av penger der, og narkotikaen flyter på skolene. Jeg vet ikke hvordan det er på skolene der nå, men... Jeg er sjeleglad jeg kom meg unna den kommunen!!! Sitter også igjen med det inntrykket at barn skal ikke få "kose seg" med idretten, Kolbotn IL skal liksom være best uansett. Men som sagt, det kommer vel helt an på hvor i kommunen man skal bosette seg... Kan jo hende det er bedre på selve Oppegård... :-/
ano nym Skrevet 20. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 20. november 2007 tenkte på selve oppegård da. Kolbotn frister ikke så mye, må innrømme det...
*1+1=2 små* Skrevet 20. november 2007 #10 Skrevet 20. november 2007 har bodd der jeg og, var nok bedre før enn nå.... har blitt en del gjenger åp kolbotn fra holmlia området....greverud har det blitt "tøffere" og langhus/vevelstad har det vært MYE ungdomsbråk... Jeg gikk på skolen der for noen år siden men tror ting har blitt værre siden da.... Men er veldig fint på Sofiemyr og mot greverud da=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå