Gå til innhold

når kan man bli gravid igjen etter SA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg regner med at det er en SA jeg har hatt nå. masse blod i to dager. skal til legen i dag. hva gjør han da? blir jeg henvist til ul for å se om det er noe igjen? og hvor lang tid tar det før vi kan prøve igjen*? blir ikke noe juli barn på oss nå regner jeg med... :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så synd at det ikke gikk bra, Nasse. Jeg vet hvor skuffende det er.

Nå har du sikkert vært hos legen. Gikk det fint? Da jeg hadde en SA så blødde jeg i nesten to uker etterpå. Legen oss vente med å prøve til mensen hadde kommet tilbake, og det tok hele 7 uker. Han sa at livmora trenger tid på å komme seg igjen etter en SA, og at det er ofte er lettere å miste igjen om man begynner å prøve igjen med en gang. Jeg burde kanskje nevne at jeg bor i USA, så det kan kanskje være noen nasjonale forskjeller i hva legene anbefaler.

Jeg håper det ordner seg igjen for dere snart!

Skrevet

Hei april! takk for svar:)

nå har jeg vært hos legen ja, han trodde det samme som meg, men han gjorde ikke noe, tester eller noe sånt. han ga meg en rekvisisjon til sykehuset som jeg kunne bruke hvis jeg fikk smerter eller blødde mere enn en uke. for da ville de sjekke om jeg trengte en utskrapning. så sa han at jeg skulle ta en ny test etter to uker for å sjekke at jeg ikke er gravid lenger. så jeg ble ikke noe klokere, men jeg regner jo med at det ikke har gått bra. han sa at jeg kunne bli gravid etter en mens, så det var vel det samme rådet som hos deg:) men når slutter jeg å føle meg gravid da? .....synes ikke jeg kjenner noe forskjell enda....hehe

Skrevet

Stakkar deg, Nasse. Det her var ikke noe koselig.

Da jeg hadde en SA så dro jeg til svangerskapsklinikken dagen etter at blødningene hadde begynt. Jeg var i uke 6/7. Legen ga meg en UL, og den viste bare en tom fostersekk. Under samtalen etterpå så fortalte han oss at det hadde gått galt. Senere fant jeg ut at det antakligvis var en såkalt BO- Blighted Ovum. Det er en tom fostersekk uten fosteranlegg, så det ville aldri ha kunnet bli noen baby uansett.

Jeg regner med at legen tok en blodprøve for å sjekke hcg-nivået ditt slik at de kan sammenligne nivået nå med om to uker fra nå. Jeg tipper at du vil merke at du ikke er gravid lengre når du har blødd fra deg.

Var dette ditt første svangerskap? Det beste nå er å legge seg på sofaen, ta noen smertestillende og se en film. Jeg håper du har noen som kan holde rundt deg og passe på deg litt. Bare spør hvis det er noe mer du tror jeg kan svare på.

Klem fra

Skrevet

Nei, han tok ingen blodprøver heller.. men, men, finner det vel ut etterhvert uansett...

jeg har en datter fra før, tre år:) ble gravid på første forsøk den gangen, så jeg har ikke vært gjennom noe slikt før. veldig greit å ha noen å spørre da! tusen takk for koslige svar:)

enn du, har du barn?

Skrevet

Bare hyggelig! Tenk at du ble gravid på første forsøk sist gang! Du er heldig som har en liten datter fra før. Vi har ingen barn, til tross for at jeg er 37. Jeg ville så gjerne finne en skikkelig god pappa for ungene mine, men det var noen frosker i veien. He he. Vi har vært gjennom en utredning de siste par månedene, og dette er den første måneden vi har kunnet prøve igjen. Jeg lurer på om det er en liten spire der inne nå, men det er alt for tidlig å tenke på det engang.

Jeg håper du får mange klemmer av lillejenta di, og at du ikke synes det er verdens undergang selv om det er trist at det ikke ble noe denne gang.

Lykke til med neste spire! Det går sikkert fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...