Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 ......må jeg ta keisersnitt da?? Han ligger nå i seteleie, og trives visst ganske fint med det. Trodde det var helt ok med setefødsel, men leser at flere da har blitt sendt til keisersnitt. Er det rutinen nå? Har jo mest lyst til å føde naturlig, men det er kanskje for risikofylt? Noen som vet hvor ofte de lykkes med å snu babyen?? Er i 33. uke.
Tutla84 og ICSI turneren Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 Jeg hadde babyen i hodeleie frem til ca uke 35. Dersom h*n hadde ligget i seteleie på kontrollen i uke 36 hadde de sendt meg til sykehuset for vurdering. Der vurderes både om du kan føde vaginalt om du ønsker det, om det må bli ks eller om de kan klare snu den lille. Det er mange faktorer som blir vurdert, både størrelse på babyen og bekkenet ditt. Håper den lille snur seg snart!
enpå3ogenpå1 Skrevet 20. november 2007 #3 Skrevet 20. november 2007 nei man må ikke ta ks. Det kommer ann på bekkenmålet ditt og størrelsen på babys hode. Det pleier å bli målt i uke 37. Jeg har baby i seteleie, 3 dager til termin, og skal føde vanlig. Har stort bekken og liten unge (var det sist ihvertfall - skal inn på ny UL og samtale i morgen). Her i Norge er det ikke større risiko ved setefødsel, man får kjempegod oppfølging hele veien (uansett kan man aldri garantere at alt går bra, om det så er hodeleie, seteleie, keisersnitt..)Og om du vil får du sikkert spørsmål om å prøve å snu den. Det prøvde jeg også, men det ville ikke baby. Men nå er du bare i uke 33 da - den har god tid på å snu seg. Krysser fingrene for deg, for det er noen "bekymringer" mindre
En liten og snart en til Skrevet 20. november 2007 #4 Skrevet 20. november 2007 Min lille Leonard lå i seteleie helt til seks dager før termin, men snudde seg plutselig. Mye kan derfor skje enda... Jeg ble utredet for å føde vaginalt seteleie, men siden et av bekkenmålene mine var litt knapt + at ungen ble estimert til over 4 kg ville det ha blitt KS hvis naturen ikke hadde ordnet opp. De tar ingen sjanser..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå