baby <3 Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 Jeg sniker meg inn her med dette spørsmålet, regner med at det er flere med erfaring på området enn på 1. trimester. Selv er jeg 12+2 i dag så det er ikke så lenge til jeg hører til her ) Jeg skal på mitt første legebesøk i dag og er veldig spent! Jeg lurer på hva jeg kan forvente meg? Hvordan var deres første besøk (for de som var rundt uke 12)? Er det stor kjangs for å høre hjertelyd? Jeg håper sånn på det! ) En annen ting er at jeg er syk med feber, tror dere det vil få betydning for kontrollen? Håper noen vil dele erfaringer )
mor.monsen Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 Du blir veid, også tar de forskjellige blodrøver. Jeg måtte ha en GU, men dette er ikke obligatorisk lengre. Så om du føler du ikke trenger deg så bare la vær. Det har ikke noe å si for babyen. Jeg var på første kontroll i uke 12, hadde med meg Thomas. Vi fikk høre hjertelyden, men det er avhengig av hvilken vei babyen ligger. Det er ikke garantert at du får høre noe. Jeg fikk en bok om svangerkspa med far og mor del når jeg skule dra igjen.
spent08 Skrevet 20. november 2007 #3 Skrevet 20. november 2007 På mitt første legebesøk ble blodtrykket mål, jeg ble veid og det ble tatt diverse blodprøver. Itillegg var det en gynekologisk undersøkelse hvor man bla blir testet for klamydia..tror jeg:) Hørte ikke etter hjertelyd da jeg var der, men du kan jo spørre om hun vil gjøre det. Er mest vanlig hos jordmor det tror jeg..de sjekker det hver gang.. Og feber skal ikke ha noe å si nei.,lykke til!
baby <3 Skrevet 20. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 20. november 2007 Takk for svar! ) Det er litt greit å vite hva en kommer til )
Blå + en i magen Skrevet 20. november 2007 #5 Skrevet 20. november 2007 Junibaby, om du er 12+2 så hører du jo faktisk til her du:) Hopp over! 2 trimester er fra 12+1
mortiltre* Skrevet 20. november 2007 #6 Skrevet 20. november 2007 Jeg henger meg på de over, men noe hjertelyd tror jeg legen vil slite med å finne i uke 12. Jeg var hos legen i uke 14 og da måtte jeg ikke bli redd hvis de ikke fant den sa han. Men det er sikekrt ikke umulig:o) Lykke til:o)
baby <3 Skrevet 20. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 20. november 2007 Nå har jeg vært hos legen. Vi fikk både høre hjertelyd og se babien med ultralyd. Vi så hode, ryggmargen og føttene. Babien hoppet! Det var helt fantastisk!! ) Jeg er forresten 11+2, tullet litt med de ukene )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå