Gå til innhold

Erfaring med stormberg-parkdress?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg lurer fælt på hvilken vinterdress jeg skal kjøpe til min aktive 3 åring (og 1 1/2 åring). Syns Troll og Reima er så grusomt dyre, og har fått anbefalt Stormberg. Er det noen av dere som har erfaring med disse? Jeg vil gjerne høre både positive og negative ting. Evt få tips om andre gode dresser.

På forhånd takk for alle svar :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Hadde Stormberg til datteren min i fjor. Da var hun kun et år og hadde akkurat lært å gå, så så veldig mye aktivitet ute var det ikke. Men dressen fungerte fint til hennes bruk i alle fall. Tror nok det finnes mange bra alternativer til Troll og Reima.

Skrevet

Vi har hatt to Leketøy- Stormberg-dresser. Første vinteren da hun var bare ett år, og sist vinter når hun var to. Har også tenkt å kjøpe en maken i år, men de var utsolgt for hennes størrelse akkurat nå. Jeg har vært kjempefornøyd med dressen, og har ikke følt noe behov for å kjøpe dyrere dress. I barnehagen vår har vi godt voksne damer som har jobba i barnehage i tjue år, og de sier "ikke kjøp det dyreste, det er ikke nødvendig..." Selvsagt er det kvalitetsforskjeller, men de følger jo ikke alltid prisen, og så spørs det hvor viktig forskjellen er i praksis. Om dressen er ekstremt slitesterk er kanskje ikke så viktig når barnet vokser ut av den etter en sesong? Mens andre kvaliteter kan være veldig viktige.

Stormberg har flere dresser, men den vi har kjøpt er slik at man kan ta ut foret, så den fungerer både vår/høst uten for og om vinteren med for. Den har gummi i baken, på knærne og oppå skuldrene, så man kan være lenge ute uten å bli våt. Har en løs strikk i livet slik at den ikke blir så bomsete. Tror den kostet ca 500-600....???? Jeg husker ikke sikkert, men er hvertfall veldig fornøyd og vil holde meg til dette merket.

Skrevet

Hadde Stormberg i fjor, en med gummi i rompa, på knærne og på skuldrene. Hadde også avtagbar teddydress inni. Jeg var fornøyd, jeg. Poden var god og varm i dressen, selv på kalde dager.

Det eneste jeg syntes var dumt, var at den ikke hadde gummi også på leggen bak. For når poden hoppa i slapsesnø eller vann, da ble han våt på leggen bak.

I år har jeg kjøpt Boco-dress hos Bogerud tekstil. Den er lik Stormberg-dressen, med to unntak: Den har gummi fra rompa og helt ned til leggen bak. Men den har ikke gummi på skuldrene.

Så langt er jeg kjempefornøyd. Prisen var lik Stormberg-dressene, ca 4-500 kroner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...