Gå til innhold

noen tips til og få igang melkeproduksjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk en herlig sønn for 4 dager siden og melka har ikke kommet igang ordentlig ennå. noen som har noen tips om hva jeg kan gjøre.... han "drikker" hvert kvarter eller halvtime nesten hele døgnet og tydelig at han trenger mer. får jo ikke stimulert mer, da han allerede henger der hele tiden allerede. men er det noe annet som kan hjelpe? flere som har fått melk seint?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp deg en god brystpumpe og pump i vei.. Ammete skal også hjelpe.. Smaker godt også.. :)

Skrevet

tror nok ikke det hjelper med brystpumpe, han stimmulerer jo like bra han. og han suger i ett sett:)

Skrevet

bare å la han suge så ofte han vil,så vil nok produksjonen øke av seg selv!!

Skrevet

Jeg fikk min melk i gang etter 4 dager, plutselig våknet jeg med melkespreng.

Dagen før hadde jeg fått nesespray og håndmelket etter beste evne. Ikke mange dråene som kom ut. Gutten fikk MME etter ordre fra lege for han hadde så lav blodprosent. Slet også med ammeteknikken og hadde blodige brystvorter.

Men nå er det 2 uker siden fødselen,vi har fått til riktig sugeteknikk, jeg fullammer og vekten hans går oppover.

Ikke gi opp! Og spør gjerne om råd fra helestasjon eller fødeavdelingen.

Skrevet

Gratulerer med ny baby!!!!!

Melka er rett rundt hjørnet!! fortsett å la baby stimulere så kommer det skal du se. De edle dråpene han nå får i seg er svært så verdifulle de også!!!! Viktig at du ikke stresser med dette, ha trua og slapp av. spise godt og få masse med hvile!!

Skrevet

hei!

hadde akkurat som deg..dagen etter jeg født dro jeg hjem igjen,fikk ikke den hjelpen jeg trengte fra sykehuset:( de forventet at jeg kunne alt siden jeg var 3 barns mor,men jeg hadde ikke ammet før.noe som jeg hadde bestemt at jeg skulle gjøre denne gangen.men i motsetning til de andre gangene,fikk jeg ikke melk...så jeg reiste hjem å bestemte meg for at dette skulle jeg klare.tok med meg snuppa å parkerte i sengen.der lå vi hele natten å nesten hele dagen,hun lå med puppen i munnen å patten enten hun var våken eller sov.dette satte fortgang i min produksjon:) fullammet til hun var 4mnd,nå får hun grøt å middag ellers bare pupp:) så viss jeg har merket senere at produksjonen er på tur ned,så la jeg meg i sengen å slappet godt av og lot henne ligge med puppen i munnen:)å dagen etter hadde jeg spreng i puppene...Lykke til,dette får du til:) bare husk å slapp av,det er det viktigste..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...