Gå til innhold

Omsorgsarbeidere/hjelpepleiere!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det så mange av dem som ikke orker å jobbe 100%? Har flere venninner som er omsorgsarbeidere, og som mener at man ikke kan jobbe fullt som dette. Er altfor tungt og man blir fortere utbrent....?!

Dette mentes for øvrig også FØR de fikk barn.

Skjønner ikke at denne type yrke skal være så hardt og krevende at man ikke kan jobbe fullt? Eller har jeg bare pingle-venninner, hehe:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er for det første ikke særlig mange 100% stillinger å få tak i innen yrket, og det er absolutt sant at det er veldig hardt arbeid som tynger en både fysisk og psykisk. Det er en veldig tyngende arbeidssituasjon, med tunge løft omgitt av mye død og sykdom.

Det er få jobber som er så tunge i den forstand at det er hardt harbeid som i tillegg krever mye av deg sosialt og følelsesmessig.

Moren min er hjelpepleier og jeg har vært mye på sykehjem så jeg har sett mye av hva de må takle i løpet av en arbeidsdag.

Skrevet

vet egentlig ikke hva jeg skal svare. det er vel forøvrig opp til hver enkelt.........

jobber selv i yrket og har tatt meg 60% jobb som nattevakt i hjemmesykepleien. før det jobbet jeg på gamlehjem.

har jobbet i andre yrker også, og jo da. Det er slitsomt både for hodet ( om man oppriktig bryr seg om de gamles ve og vel) og i kroppen fordi man gjør mange tunge løft og går mye på vonde gulv.......... stress er det også, fordi de er alt for få hender i pleien........

synes nattevaktsjobben min nå er lite utfordrende, selv om det er litt action en gang i blant. Men ganske mye bedre for kropp og sjel nå man har en liten en hjemme som trenger deg også.

Skrevet

Jo jo, nickoline, skjønner også at det kan være et tungt yrke. Men det er det mange yrker som er. Jeg har selv jobbet som nattevakt på hotell 100%. Sleit og bar på bord og stoler til oppsett for kurs, møter, bryllup ol. Var fullt kjør hele natten, og hadde ikke hatt tid til å blunde av 10 min. engang. Var tungt, men gikk likevel fint.

Synes bare det er litt dustete å ta en utdanning til et yrke man i utgangspunktet ikke orker å jobbe fullt i.

Skjønner godt at det ikke er ønskelig med 100% når man har små barn, men dette er faktisk noe mine venninner har holdt det med lenge før de fikk barn.

Skrevet

I min pure ungdom, Angelica;-) Var rimelig ok til tider. Men skjønte etterhvert hvorfor det heter graveyard shift....Man blir rimelig usosial på fritiden. Sover når alle andre er våkne.

Dessuten er jeg ikke lenger skvetten av meg, he he. Opplevde mye rart om nettene;-O

Skrevet

som sagt det er opp til hver enkelt........jeg har valgt den lettvinne løsningen til barnet mitt er litt eldre.........

Hadde jeg valgt dagjobb hadde det nok likevel blitt 100%. Tjener faktisk ikke mye mindre på nattejobben min:)

Skrevet

de jeg jenner som er dette jobber stort sett fullt og de som ikke gjør det er rett og slett fordi de har små og selv har ønsket redusert stiling frem til ungene begynner på skolen, altså har de valgt seg en til to dager fri i uken men ikke forde de er slitne men forde de har lyst tilå være mer med barna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...