Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente som siden 5 mnd alderen har slitt med inntaket av fast føde,fikk 3 pencilinkurer for urinveisinfeksjon som i ettertid viste seg å antagelig være en mild form for tarmslyng som hun nå forhåpentligvis har vokst av seg. 3 uker uten plager nå,men eg er enda på vakt at det kan dukke opp igjen. Nå er hun 9 mnd og i løpet av en dag spiser hun:

ca kl 0830 1/2 porsjon grøt og drikker vann

ca kl 1130 et fruktbeger eller 150ml mme.

ca kl 1400 1/2 middagsglass og litt frukt og drikker vann til

ca kl 1600 120ml mme

ca kl 1830 1/2 porsjon grøt og drikker vann til.

ca kl 1930 mm ved sengekanten

iløpet av natta

ca kl 2300 160 ml mme

ca kl 0330 120 ml mme.

prøver å kutte siste flaska på natta men da nekter hun å sovne igjen og eg er alenen med henne i ukene da pappaen jobber turnus.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Dette med mat er ikke lett, og jeg sitter med samme spørsmål som deg, og tenkte at da kan du få vite hvordan vår dag ser ut. Interessant å kunne sammenligne litt når man sitter med slike tanker, selv om barna selvsagt er forskjellige! Jenta mi er også 9 mnd, og er 9 kg og 70 cm. Så god og rund egentlig, noe som gjør at det kan vere vanskelig å ta opp temaet, for "alle" sier hun ser jo så godt ut!

ca. kl 8.30 100 ml MME

ca. kl 13 Halv banan, noen skeier med middag og sviskepure.

100 ml MME. Litt vann.

ca. kl. 18 1/2 porsjon grøt med fruktpure (om vi er heldige...) og

100 ml MME. Litt vann

ca. kl 19.30 200 ml MME

Har frem til nå sovet hele natten, men siste tiden begynt å våkne tidligere og virker litt sulten. Har trappet ned på melken for å prøve å få henne til å spise mer fast føde, men hun vil ikke de. Prøvd forskjellige grøter, brød, ulike pureer etc... Så ikke helt enkelt dette her... Men prøver stadig nye ting og håper det ordner seg etter hvert.

Skrevet

ENkelt spm.. vil hun ha mer når det ikke er igjen mat?? virker hun fornøyd??

Da har du svaret selv på om hun får nok eller ei.

Skrevet

Hei!

Du kan jo forsiktig begynne med litt mer fast føde, hun er jo i alderen for å trenge det. Jeg ville prøvd med et 6 mnd middagsglass, de er lette å fordøye. Min jente på 9 mnd hadde veldig problemer med tarmene de 4 første mnd i livet, men etter at vi gikk til kiropraktor så har det gått greit. Vi har hele tiden tatt det veldig rolig i forhold til å prøve nye ting, men nå er dagen vår sånn:

06.30 - 150 ml mme

08.00 - Full porsjon grøt, vann

11.30 - Brødskive med leverpostei i terninger, vann, yoghurt

15.00 - Middagsglass, vann, fruktbeger

18.00 - Trekvarts porsjon grøt, 150 ml mme

Ingen nattmåltider, hun avvente seg selv ved 3 mnd heldigvis.

Du kan jo prøve å legge henne tidligere, da skal de ha bedre forutsetnigner for å sove natten igjennom, det virker ikke logisk men det funker! Hun trenger jo ikke nattmat lengre fysisk, så du kan jo gi smokk i stedet for mat. Husk å ikke ta henne opp, la henne ligge i egen seng og evt. stryk litt på pannen. Snakk/syng minst mulig. Vesla her våkner et par ganger om natten enda, men hun trenger bare litt smokk.

Lykke til! :-)

Skrevet

Nå ser jeg at du gir jo 1/2 middagsglass, jeg så ikke det første gangen. Men om du gir fast føde først, og mme etterpå så ser du jo hvor mye hun vil ha av fast føde. Hun vet jo best selv hvor mye hun orker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...