Anonym bruker Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 Tror jeg var usedvanlig treg i oppfattelsen som ikke testet før 10 dager etter IKM. Selv da gjorde jeg det for moro skyld, for jeg kunne ikke forestille meg at jeg skulle være gravid. Hadde hatt helt regelmessig mens siste året med normal syklus og syntes at det var litt rart med forsinkelse, men tenkte at den hadde begynt å surre igjen. Fortalte til noen venninner at jeg ikke hadde fått mensen, at jeg var ekstremt sliten, trøtt og sulten, hadde hatt pms-symptomer lenge og presterte å spørre om de trodde at det kunne skyldes at jeg hadde begynt å spise sunnere. Hun ene så dumt på meg og sa at jeg kanskje burde ta en graviditetstest og slutte å lete etter alle mulig andre forklaringer enn graviditet. Noen dager etter det tenkte jeg at det kanskje var lurt å ta en test bare for å sjekke. Det som er litt rart er at når jeg har vært forsinket før så har jeg tenkt på graviditet nesten med en gang, men ikke vært det. Den gangen jeg var gravid og hadde symptomer i tillegg, så tok det flere dager før jeg i det hele tatt tenkte tanken.
Gjest Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 Rart det der. Jeg testet 4 dager over forventet mens. hadde ikke brukt prevansjon på 2 (!) år, men var ikke "aktiv prøvere" (dvs ingen eggløsningstester, telling av dager og intens sex på potensielle dager). Tenkte først at mensen sikkert bare var litt forsinka, en fattet jo mistanke og ville bare utelukke at jeg kunne være gravid - slik at jeg ikke gikk og hade det som et alternativ i hodet...hehe.
Hvitkløver2020 Skrevet 20. november 2007 #3 Skrevet 20. november 2007 Jeg testet dagen etter uteblitt mens..har det alltid presis. Hadde tenkt på å få en baby snart så det var jo greit. har en gutt fra før og en til kommer i april:)
mamman til karen elisabet. Skrevet 20. november 2007 #4 Skrevet 20. november 2007 Jeg håpet jo på at jeg var gravid da ikke mensen kom til tiden,men hadde jo en skummel tanke i hode at jeg på nytt bare hadde mistet mensen. Da jeg var 18 år mistet jeg den puselig noen år senere viste det seg at jeg hadde PCOS. Men da jeg var 31 dukket menstrasjonen igjen opp og frem til i sommer hadde jeg hatt den regelmesg. Men da det hadde gått en uke etter at jeg skulle ha besøk,så tok jeg med meg en urinprøve på legekontoret tørrte ikke teste selv,men jo da den var posetiv. Den dagen gjorde meg til verdens lykkligste.
golddust Skrevet 20. november 2007 #5 Skrevet 20. november 2007 jeg testet positivt 2 dager etter forventet mens. Når jeg tenker tilbake så var jeg litt kvalm og uvel, og trøtt og sur ukene før. Kom litt som ett sjokk for meg, hadde ikke planlagt å bli gravid enda. Men det er likevell det beste som har hendt meg. Overlykkelig
Anonym bruker Skrevet 20. november 2007 #6 Skrevet 20. november 2007 Vi hadde heller ikke brukt prevensjon på et par år, men var heller ikke prøvere. Hoppet av i svingen en stund, men ga opp det etter hvert. Selv om vi ikke prøvde, så begynte begge å bli litt engstelige siden det aldri skjedde noe. Tanken om at vi ikke kunne få barn streifet oss begge. Derfor overlot vi det litt til tilfeldighetene etter hvert, siden vi begge ønsket oss barn en gang. Dvs at vi ikke forhindret noe, men heller ikke prøvde med eggløsningstester og sex rundt de dagene osv. HI
mamsen & guttaboys Skrevet 20. november 2007 #7 Skrevet 20. november 2007 Testet 2 dager etter ikm. like før var jeg så plaget av forstoppelse at jeg trodde jeg skulle eksplodere. jeg tok en test samme dag (tirsdag) som ikm var forventet (da med billigtest) og den viste negativ, men så et par dager etter (torsdag) så hadde jeg bare en "rar" følelse, og dro til apoteket for å kjøpe CB test, og da jeg hadde den i hånden på tur ut i fra butikken så, slo det meg bare......" den testen kommer til og bli positiv" hehe...før så har jeg hatt følelsen på at den var negativ når jeg har tatt den, men når jeg kom hjem og fikk tatt testen så lyste svaret mot meg. POSITIV!!!! hehe...tror ikke jeg holdt bakkekontakt mere den dagen:) tihi.....
Supertea Skrevet 20. november 2007 #8 Skrevet 20. november 2007 Jeg ventet nesten til mensen hadde uteblitt for andre gang før jeg testet... Hadde hatt helt regelmessig mens det siste halvåret, så jeg skjønte vel at jeg var gravid. Til slutt syntes sambo at jeg var så treg at han dro og kjøpte test til meg I ettertid har jeg regnet ut at jeg fant ut om graviditeten da jeg var seks uker på vei.
CB-BabyBoy Skrevet 20. november 2007 #9 Skrevet 20. november 2007 Jeg sluttet med pilla i desember 06, men vi gjorde ikke noe aktivt for å bli gravide - f.eks el-tester, temping, sex på rett tid etc. Hadde uregelmessige sykluser, så jeg tenkte egentlig ikke noe på det. Så i juni etter at jeg hadde vært på konferanse med jobben, så skulle jeg ha mensen. Men det kom ikke noe, så jeg tok en test. Mulig jeg sjekket for fort, for det var ingen extra strek der. Så jeg bare avfeide det og tenkte ikke mer på det. Men så kom det ikke noe videre de andre dagene heller, så jeg begynte å lure. Kjøpte en ny test på lørdagen og den ble positiv med en gang. Måtte ta 4 tester til før vi trodde på det hehehe. Gikk rundt i tåkeland et par uker før det begynte å demre for oss, men så kicka kvalmen inn og den har ikke forlatt meg siden
Voyeur Skrevet 20. november 2007 #10 Skrevet 20. november 2007 Jeg tror jeg skjønte det mentalt er par dager etter at jeg ble gravid. (Har veldig tydelige symptomer). Men det passa litt dårlig å bli gravid, så jeg "fornektet" det i over en uke etter IKM. Da tvingte ei på jobben meg til å kjøpe en test som jeg tok på nattevakta, og jaggu var den ikke positiv:P
Phantom´ Skrevet 20. november 2007 #11 Skrevet 20. november 2007 Aktive prøvere her, så jeg fulgte med i timen, og holdt meg til 2 dager over IKM. Der var det bingo md det samme. Jeg har både tatt El-test og vet unfangelsesidpunkt, men jordmor står på sitt og setter termin 10 dager før. Helt OK for meg, for det betyr at jeg er 14 dager på overtid når jeg er 4 dager over min termin, og slipper å gå over tiden min særlig lenge før jeg evt blir satt igang.
Gjest mphs Skrevet 20. november 2007 #12 Skrevet 20. november 2007 Viste det ett par dager etter befruktning. Men måtte vente til IKM dagen før testen viste positiv. Ville blitt veldig overasket om jeg ikke hadde vært gravid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå