Gå til innhold

Bellen: hvordan går innkjøringen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Kan du ikke sende oss en status på hvordan det går med god gutten i barnehagen? Er spent på å høre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg vet sannelig ikke jeg, akkurat nå er jeg litt deppa her. Småtten er der bare noe timer fortsatt, men det går veldig opp og ned. Noen dager går det greit, andre dager ikke fullt så greit. Han begynte å bli mer og mer klengete de to siste ukene før han begynte, så jeg lurer på om det var separasjonsangsten/mammadalt tendenser som begynte å vise seg. Han har alltid vært en koseklump og likt å sitte på fanget/armen, men han har også vært ganske selvstendig og lekt lenge på gulvet alenen og ikke brydd seg så mye om jeg gikk fra han og overlot han til andre, men nå sutrer han mye og henger i beina mine og vil jeg skal plukke han opp.

I tillegg så har han hanglet litt i det siste og fått en lei hoste som holder oss våkne om natta. Han har ikke feber og appetitten har så langt vært grei, men nå har jeg fått en legetime til han i ettermidag så får de lyttet på brystet hans i hvert fall.

Jeg er i hvert fall glad for at vi har laaaaaang tid på denne innkjøringen, det ser ut som vi trenger det.

Skrevet

Ikke så lett det der nei. Her har vi samme problemet når jeg går fra henne. Hun har blitt veldig mammadalt i det siste. Går helt fint når vi er hjemme og helt umulig når vi er borte hvis det er folk hun ikke kjenner. Håper det går seg til for dere og at han vil trives. Bra at dere har så langt tid på innkjøringen da.

Skrevet

Uff, så dumt at han har blitt så mammadalt akkurat nå, da. Sebastian har alltid slått meg som en selvstendig type, men det er jo alderen for separasjonsangst, så det kan helt klart være noe i det. Lurt å ta han med til legen, min lege sa at det er veldig mye luftveisinfeksjoner som går nå. Det er lett å bli smitta, bare du tar i f eks en handlekurv eller et dørhåndtak som noen med smitte har tatt i etter å ha hosta i hånda, så er det kjørt. Så tar man kanskje babyen i ansiktet eller hånda og det var det.

Selv sitter jeg her mutters alene med smitten min, og har fått beskjed at Mia trives utmerket godt uten meg på 2. dagen. Det er heller ikke bare-bare :-/

Skrevet

så dårlig tidspunkt å bli mammadalt på da. Godt at dere har masser av tid til innkjøringen ja, sikkert godt både for deg og for Sebastian det

Blir sikkert kjempefint for begge to etterhvert :-)

Skrevet

Takk for oppmuntrende ord jenter:) Godt å ha noen å fruste til innimellom

Jeg fikk i hvert fall to gode nyheter på slutten av dagen. Sebastian hadde bare en irritasjon i øvre del av luftveiene og vi fikk hostesaft for å dempe hosten. Det er Effedrin og legen sa at 50% av barna reagerte med å bli "hyper" 30% ble sløve og 20% merket ingeting. Da gjenstår det bare å se hvilken gruppe Sebastian hører til:) Uansett så var det godt å få sjekket det opp. De var så flinke med han så, tok blodprøve i fingeren og greier!

Så ringte hun fra barnehagen og sa at de hadde fått innvilget fire plasser til, så da er vi i boks med barnehage de neste to årene! Da er det bare å legge dagen i dag bak seg og gå på med friskt mot i morgen:)

Skrevet

Grattis med plass, da! Dere er jamme heldige.

Det er jo alltid spennende med innkjøring, og jeg synes han har vært utrolig flink - du også - med tanke på at han er så liten enda. For mange blir det jo ikke innkjøring før ved hovedopptaket i august, og da er jo barna større.

Bra legen fant ut hva som var galt, så blir det spennende å se reaksjon på medisiner.

Lykke til videre.

Skrevet

Høres slitsomt ut, ja! Det går sikkert bedre med tillvenningen når han er helt frisk igjen. De fleste blir nok litt ekstra mammadalt når de ikke er helt i form. Ikke sikkert det er en ordentlig mammadaltperiode!

Klem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...