Anonym bruker Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 Jeg og samboer har felles hus, dvs huset står i begges navn selv om han tjener mye mer enn mer og derfor har betalt mest på lånet... Jeg har ikke råd til å sitte med huset alene..ikke han heller i lengden.. Han mener han kan kaste meg ut, før han selger det... Kan han det??? Vi har en liten datter på 12mnd, og jeg kan ikke bare flytte hvor som helst på sparket.... gråter her....stakkars datteren min:-(
Gjest Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 Nei,tror ikke han kan det. Var i samme situasjon selv for noen år siden,vi eide begge like stor del i huset. Han kastet meg ut,men jeg satte advokat på saken.Han måtte betale meg ut halvparten av overskudd etter takst.Og etter lån var trukket fra.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2007 #3 Skrevet 20. november 2007 Ja, selvfølgelig må vi dele overskuddet etter huset er solgt..det er vi begge enige om. Er mer det at i mens til vi selger så må han flytte ut, ikke meg..siden jeg har hovedansvaret for barna.
Gjest Skrevet 20. november 2007 #4 Skrevet 20. november 2007 Han kan ikke kaste ut barna,det er vel mest logisk at den som har omsorgen for barna blir boende.
Herkules Skrevet 20. november 2007 #5 Skrevet 20. november 2007 Jeg kan heller ikke tenke meg at han kan kaste deg ut når dere begge står som eiere av boligen, tror også at om du skal ha omsorgen helt eller hovedsakelig så står du sterkere til å kunne beholde huset inntil videre. Det er vel ingen som kan kaste noen ut av deres eget egentlig!
Babyluren Skrevet 20. november 2007 #6 Skrevet 20. november 2007 Uff og huff, dette hørtes hjerteskjærende ut. Om du har inntekt under 230 000,- og formue under kr 100 000,- kan du i visse tilfeller ha krav på fri advokathjelp. (Etter fast praksis ses det bort i fra verdi av bolig i formuesgrensen). Jeg ville hørt med advokat i ditt tilfelle. Både utkastelse fra bolig, økonomisk oppgjør etter ugift samliv og saker om barnefordeling/samvær er prioriterte saker etter rettshjelpsloven (så fremt inntekts/formuesgrensen ikke er overskredet.) I slike saker kan advokat selvinnvilge. Vil tippe du har rett på en ca 6, 12 eller 18 timers fri bistand fra advokat i saken, litt avhengig av utviklingen, og uten at jeg har sett nærmere på den. Nå forutsetter jeg også et brudd mellom deg og din samboer. Som sagt, anbefaler deg å ta kontakt med advokat om dette utarter seg. Ønsker deg og datteren din lykke til. Bare spør om du lurer på noe. Jeg er selv jurist.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå